חדשות בעולם

נחשפה תלונת איש המודיעין נגד טראמפ: "הנשיא סיכן את הביטחון הלאומי"

ועדת המודיעין בקונגרס האמריקני חושפת היום את תלונתו של קהילת המודיעין שהובילה לפתיחת הליך ההדחה בבית הנבחרים: "קיבלתי מידע מגורמי ממשל רבים שנשיא ארה"ב מנצל את סמכותו כדי לבקש ממדינה זרה התערבות בבחירות בארה"ב ב-2020". במקביל, נשיא אוקראינה טוען טראמפ לא הפעיל עליו לחצים: "הייתה לנו שיחה טובה ונורמלית". יו"ר הוועדה: תוכן התלונה "מטריד מאוד, ואמין מאוד"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

ועדת המודיעין בבית הנבחרים של ארצות הברית פרסמה היום (חמישי) את תלונתו של איש המודיעין נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהובילה לפתיחת הליך ההדחה נגדו. במכתבו נטען כי טראמפ עשה שימוש בתפקידו הרם כדי ללחוץ על מנהיגים זרים לפעול לטובת הקמפיין שלו בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020. "פעולות הנשיא היוו סכנה לביטחון הלאומי האמריקני", כתב איש קהילת המודיעין.

במכתב שהציגה הוועדה, אשר צונזר ונערך קודם פרסומו לציבור, נכתב כי "במהלך תפקידי הרשמי, קיבלתי מידע מגורמי ממשל רבים שנשיא ארה"ב מנצל את סמכותו כדי לבקש ממדינה זרה התערבות בבחירות בארה"ב ב-2020". עוד הוסיף הגורם כי הבית הלבן ניסה "לנעול" כל גישה לתיעוד השיחה שערך טראמפ עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ממנה עלה כי טראמפ הפעיל עליו לחצים לחקור את הפעילויות של יריבו הפוליטי למרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן, ובנו האנטר באוקראינה.

אתמול פרסם משרד המשפטים האמריקני את תקציר שיחת הטלפון שקיים טראמפ עם עמיתו האוקראיני. בעקבות השיחה, שדווחה לראשונה בסוף השבוע, הודיע בכירי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס על פתיחה בהליך הדחה נגד הנשיא טראמפ, שמצדו טוען כי מדובר ב"ציד מכשפות".

בשיחת הטלפון, שנערכה ביולי, ביקש טראמפ מעמיתו האוקראיני לפתוח בחקירה נגד בנו של ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד דמוקרטי במרוץ לנשיאות ב-2020, זאת לאחר שהופצו דיווחים אודותיו כי פעל לסגירת חקירה שנגעה בחברה שהעסיקה את בנו, האנטר ביידן.

"יש הרבה דיבורים על בנו של ביידן, שביידן עצר את התביעה והרבה אנשים רוצים להבין מה קרה שם, אז מה שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר", אמר טראמפ לזלנסקי על פי תקציר השיחה. "ביידן הלך והשוויץ שהוא בלם את התביעה אז אם תוכל לבדוק את זה. זה נשמע לי נורא", הדגיש טראמפ.

אמש הכחיש נשיא אוקראינה את הטענות כי טראמפ הפעיל עליו לחץ, ובפגישה שערכו השניים במטה האו"ם בניו יורק אמר זלנסקי כי שיחת הטלפון הייתה "נורמלית".

"אני לא רוצה להיות מעורב בבחירות הדמוקרטיות בארה"ב", אמר זלנסקי. "הייתה לנו שיחה טובה, נורמלית", הוסיף. "קראתם את התקציר, איש לא לחץ עליי".

לדברי יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף, החבר במפלגה הדמוקרטית, תוכן התלונה "מטריד מאוד, ואמין מאוד". חבר הוועדה הרפובליקאי בן סאס אמר גם הוא כי התלונה "מכילה דברים מאוד מדאיגים". סאס קרא לחברי מפלגתו להפסיק להגן על הנשיא ולעשות יותר.

תגיות:דונלד טראמפאוקראינה גייט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה