חדשות בארץ

סופי: התובעת בתיקי נתניהו נבחרה למשנה לפרקליט המדינה

ליאת בן ארי, התובעת בתיקיו של ראש הממשלה נתניהו, מונתה היום למשנה לפרקליט המדינה, חרף הטענות כי התפקיד לא מאויש זה למעלה משנה וכי הסיבה להפשרתו הוא כדי לאפשר דריסת רגל לפרקליט המדינה היוצא, שיש ניצן, שמוביל קו תקיף בתיקיו של נתניהו

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי, מונתה היום (חמישי) למשנה הכלכלית לפרקליט המדינה. מינויה של בן ארי, התובעת בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימן נתניהו, אושר חרף הטענות במחנה הפוליטי ושל גורמים במשרד המשפטים כי קידומה נגוע בהקשר פוליטי פסול מפני שבן ארי מנהלת את התיקים נגד נתניהו.

תפקיד המשנה הכלכלי לפרקליט המדינה לא אויש זה למעלה משנה, וגורמים שונים טענו כי הוחלט באחרונה להפשירו כדי לאפשר לפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, דריסת רגל במערכת בכך שבן ארי, מקורבתו, תוכל להתמודד על תפקיד פרקליט המדינה לאחר שיפרוש. מתמודד מוביל נוסף לתפקיד פרקליט המדינה הוא עו"ד מומי למברגר, המכהן כיום המשנה הפלילי לפרקליט המדינה.

טענות אלה, שהועלו לראשונה במכתב אנונימי ששוגר ביוני לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הובילו להקפאת המכרז לתפקיד משנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים. אולם חודש לאחר מכן הודיע נציב שירות המדינה כי ביטל את הקפאת המכרז.

במכתב האנונימי, שעליו היו חתומים "פרקליטים מודאגים", נטען כי "שי ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ (היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – א"פ) את הקו התקיף נגד ראש הממשלה". בעקבות המכתב הורה הרשקוביץ על הקמת צוות שיבחן את טענת הפרקליטים, ובמכתב תשובה ששיגר למנכ"לית משרד המשפטים היוצאת, אמי פלמור, הוטחו בה דברי ביקורת קשים: "במכתבי נשאלו שאלות ברורות להשלמה. מפתיע מאוד כיצד בתגובתך את מאזכרת מספר פעמים את בן ארי. אני מוחה על עצם העלאת הנושא במכתבך, העלאה שיצרה הקשר פוליטי שאינו קיים. טוב היה לו נושא זה לא היה בא לעולם".

עוד כתב נציב שירות המדינה: "לעניין אי איוש המשרה מאז אפריל, ציינת בתגובתך שקיימתם דיונים פנימיים במשך תקופה ארוכה. ביקשתי לקבל פרוטוקולים, אך לא התקבל שום תיעוד. תמוה בעיני כיצד משרה מרכזית וחשובה לא אוישה במשך תקופה כל כך ארוכה וגם לא נעשו ניסיונות לאיישה". בכך, הרשקוביץ התייחס לטענה כי לא ראוי שפרקליט מדינה, המסיים בדצמבר את תפקידו, יבחר את המשנה של מחליפו, זאת בעיקר לנוכח העובדה כי כהונה של משנה לפרקליט המדינה אורכה שמונה שנים.

תגיות:תיקי נתניהוליאת בן אריפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה