חדשות בארץ

עודה: בכחול לבן ביקשו שבל"ד לא תמליץ על גנץ

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, חשף כי חבר כחול לבן, עופר שלח, פנה אליו בבקשה שבל"ד לא תמליץ על בני גנץ כמועמדה להרכבת הממשלה, וזאת על מנת שהמנדט יוטל תחילה על ראש הממשלה נתניהו. שלח: "אני לא קובע איך בל"ד תצביע"

איימן עודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)איימן עודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, חשף אמש (רביעי) כי במהלך סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, פנה אליו חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) בבקשה שבל"ד לא תמליץ על בני גנץ כמועמדה להרכבת הממשלה, וזאת על מנת שליו"ר כחול לבן יהיו פחות ממליצים מאשר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, אמר עודה: "כחול לבן פנו אלינו, ופנו אליי באופן אישי, ואמרו: 'אנחנו מבקשים שתהיו רק 10 (ממליצים) ולא 13. אנחנו רוצים שהמשימה תוטל תחילה על נתניהו ואחר כך עלינו. למה? כי הם סבורים שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה, ואז המשימה תוטל על כחול לבן. המפלגות לא רוצות ללכת לבחירות מוקדמות שלישיות, הציבור לא רוצה, הוא יפעיל לחץ רב, ואז גנץ יצליח להקים ממשלה".

שלח הכחיש הבוקר את דבריו של עודה. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, אמר שלח: "דיברתי עם עודה ואחמד טיבי. אמרתי להם שהעניינים האזרחיים שחשובים לציבור הערבי – ובראש בראשונה מיגור הפשיעה במגזר הערבי ושילוב כלכלי – חשובים גם לאזרחים היהודים, וכחול לבן תקדם אותם. זה מה שדיברנו. עודה קיבל החלטה מנהיגותית שלראשונה מזה 25  שנה תהיה המלצה על מועמד. זו החלטה מנהיגותית ראויה, אבל לא הובלתי אותה, אני לא קובע להם כמה אנשים יצביעו. אני לא קבעתי לרשימה המשותפת איך היא תמליץ ובאיזה הרכב, אני לא קובע איך בל"ד תצביע".

כזכור, משלחת הרשימה המשותפת בראשותו של עודה הודיעה ביום ראשון לנשיא ראובן ריבלין כי היא ממליצה להטיל על גנץ את תפקיד הרכבת הממשלה. למחרת בבוקר עדכנה הרשימה הערבית את ריבלין, כי ההמלצה, שנמסרה אמש על ידי משלחתה, אינה כוללת את חברי בל"ד, אלא רק את 10 חברי הכנסת האחרים, של מפלגות חד"ש, רע"ם ותע"ל. בשל כך, זכה גנץ ל- 54 ממליצים, לעומת 55 חברי כנסת שהמליצו על נתניהו.

אמש, בתום פגישה בבית הנשיא עם נתניהו וגנץ, הודיע ריבלין כי העניק לראש הממשלה את המנדט להקמת הממשלה הבאה. בנאום שנשא, פירט ריבלין את ההצעה שהציג בפני השניים במהלך השיחות, שנועדה לפתור את המבוי הסתום אליו נקלעה המערכת הפוליטית. בנוסף להצעה להקים ממשלה פריטטית, שבה יהיה שוויון מוחלט בין הגושים, כלל מתווה הנשיא את שינויו של החוק, כך שבמידה ויוגש כתב אישום נגד נתניהו – הוא ימשיך בתפקידו, אך יצא לנבצרות ללא הגבלת זמן עד לסיום משפטו, וגנץ – כממלא מקומו – ימלא את כל סמכויותיו.

בהודעה שפרסם גנץ לאחר הטקס בבית הנשיא, נאמר: "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד מי שנמצא בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה, לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה".

תגיות:הרשימה המשותפתעופר שלחבחירות 2019איימן עודהכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה