חדשות יהדות

מקורב לרב "שהוזמן" לחתונת ליברמן הבן: "אם היה מוזמן כנראה שהיה מגיע"

לאחר הדיווח כי בנו המתחזק של אביגדור ליברמן הזמין את ראש ישיבת אורחות תורה לחתונתו, וסורב בשל היותו בנו של "אויב היהדות החרדית", היום נודע כי מדובר בדבר הבל מוחלט. מקורב לרב בשיחה עם 'הידברות': "דווקא אם הוא היה מציע לו, יש סיכוי טוב שהוא כן היה מסכים באופן חריג לסדר קידושין בשביל שלא יגידו, ודווקא בגלל שחשוב לקרב אותו"

  • כ"ה אלול התשע"ט
ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לאחר הדיווח כי עמוס ליברמן, בנו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הזמין את הרב ברוך דוב דיסקין, ראש ישיבת אורחות תורה ומקורבו של הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, לסידור קידושין בחתונתו, אולם הרב סירב בטענה כי "אביו שונא חרדים", הערב (רביעי) נודע כי הדברים אינם נכונים כלל.

בהודעת ההכחשה ששיגר הרב דיסקין לחדשות 12 הובהר כי "לא היה ולא נברא", וכי בשום שלב לא קיבל הרב הזמנה לחתונה "וכמובן שלא לסדר קידושין". ראש הישיבה הדגיש בדבריו כי הוא אינו "רב מסדר קידושין", ומנהגו הוא שלא לעשות זאת "אלא רק לתלמידים בישיבה". כזכור, ליברמן הבן נמצא מזה כמה שנים בתהליכי חזרה בתשובה, במסגרתם החל להיחשף לציבור החרדי, ובינו לרב דיסקין נוצר קשר אישי ותורני, שאף הביא את השניים לקבוע סדר לימוד.

בדיווח שהובא שלשום בכיכר השבת טען אחד הגורמים המקורבים לרב כי בשל ההסתה של אביו נגד המגזר החרדי, "הרב לא החליט עדיין האם לבוא לכזו חתונה". יתרה מזאת, בחדשות 12 אף צוטט מקורבו של הרב כאומר כי "איווט ליברמן הפך להיות אויב היהדות החרדית והרב לא רצה לפגוש אותו". לדברי אותו גורם, "עמוס לא אשם בעניין, אבל הרב הוא דמות רבנית ידועה במגזר, ואם הוא ישתתף בחתונה זה יכול להראות כסוג של הכרה או תמיכה באביו. כל מקום שאיווט נמצא בו הוא בעייתי".

אלא, שגורם אחר אמר בשיחה עם 'הידברות' כי מדובר ב"קשקוש מוחלט". הדובר הוסיף כי "הסיפור האמיתי" הוא שבמהלך החודשים לא קיימו ליברמן הבן והרב דיסקין קשר כלשהו. לדבריו, הרב קיבל ממנו הזמנה לחתונה אולם הוא לא דיבר אתו "בשום שלב" על סידור קידושין, וכי הרב משתדל שלא לסדר קידושין לחתנים שאינם נמנים על בני ישיבתו. המקורב הדגיש: "דווקא אם הוא היה מציע לו, יש סיכוי טוב שהוא כן היה מסכים באופן חריג לסדר קידושין בשביל שלא יגידו, ודווקא בגלל שחשוב לקרב אותו".

על פי הדיווח שלשום, "עמוס רוצה חתונה חרדית עם כל המשתמע מכך", מסר אחד ממקורביו של עמוס. "אני יודע שאבא שלו רצה לעשות מחיצה לא על פי ההלכה הצרופה והוא התנגד ודרש לעשות מחיצה מלאה", הוסיף. "מלבד זאת, הוא רצה להביא רב חרדי שיסדר לו חופה וקידושין". מי שיכובד בסידור הקידושין יהיה הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וראש רשת החינוך הארצית "מגדל אור".

 

תגיות:אביגדור ליברמןחתונה חרדיתהרב ברוך דב דיסקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה