חדשות בעולם

רוחאני באו"ם: "האזור שלנו על סף התמוטטות, נגיב בעוצמה לכל איום"

נשיא איראן נאם בעצרת הכללית של האו"ם והבהיר כי ארצו לא תשב למו"מ עם וושינגטון כל עוד האחרונה לא תגלה נכונות להסיר ממנה את הסנקציות: "האומה האיראנית לעולם לא תשכח ולא תסלח על הפשעים". על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר: "המזרח התיכון בוער ואלים – בשל כך הפלסטינים הם הקורבנות האומללים ביותר"

רוחאני (צילום: שאטרסטוק)רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן, חסן רוחאני, נאם הערב (רביעי) בעצרת הכללית של האו"ם, והבהיר כי ארצו לא תנהל משא ומתן עם וושינגטון, כל עוד לא יוסרו ממנה הסנקציות. "לא נקיים שיחות תחת לחץ", הודיע רוחאני. "האומר האיראנית לעולם לא תשכח ולא תסלח על הפשעים האלה נגד המדינה".

רוחאני המשיך ותקף את ארצות הברית וישראל על כך שהם "מוציאים תכנית כמו עסקת המאה שמספחת את ירושלים והגולן לכוח הכובש. אלו ניסיונות שיכשלו. המזרח התיכון בוער ברוח המלחמה טרור וקיצוניות. תחת הנסיבות האלה הפלסטינים הם הקורבנות האומללים ביותר".

"אני מגיע ממדינה שמתמודדת עם טרור כלכלי נוראי ביותר, אנו מגנים על זכותנו לעצמאות במדע ובפיתוח הכלכלי", הוסיף הנשיא האיראני. לדבריו, "הממשל האמריקני מפעיל סנקציות ואיומים נגד אומות שונות, מנסה למנוע מאיראן להשתתף בכלכלה העולמי, הוא משתמש במערכת הכלכלה העולמית".

"ברור לכולם שארצות הברית נסוגה מההתחייבויות שלה", אמר. "אירופה מתקשה לעמוד בהתחייבויות, אנחנו עמדנו בתנאים. ארה"ב לא מכבדת את החלטות האו"ם. הם רוצים שנשב איתם בשולחן המו"מ למרות שהם נסוגים מההבטחות של קודמיהם. בשם האומה שלי והמדינה אני אומר - התגובה שלנו למו"מ תחת סנקציות היא שלילית. עמדנו בסנקציות בעבר".

רוחאני הוסיף: "הפסיקו את הסנקציות ותפתחו את הדרך למו"מ. הסכם הגרעין היה במינימום - אם אתם רוצים יותר - עליכם לתת יותר. אם יש לכם רק דרישה אחת מאיראן - בלימת תכנית הגרעין - ניתן להסכים על כך בקלות. תמונות לאלבום הזיכרון הן השלב האחרון במו"מ - לא הראשון".

על ההסלמה במפרץ הפרסי, טען רוחאני כי "ארצות הברית אינה חלק מהנושא ואין לה זכות דיבור בנושא הסכסוכים באזור שלנו". הוא הוסיף ושיגר איום מפורש לעבר המעצמות שהחלו באחרונה לפטרל במפרץ, ואמר כי "האזור שלנו על סף התמוטטות, כל ניצוץ יכול להצית אש. לא נקבל התערבות של כוחות זרים. נגיב בעוצמה על כל איום. זה המסר שלנו: בואו נשקיע בעתיד של שלום ולא של מלחמות ואלימות".

אמש האשים רוחאני את ישראל, וטען כי היא מעניקה סיוע לארגון הטרור דאעש בסוריה, בכך שהיא מטפלת בלוחמיו הפצועים ומסייעת להם בהעברת נשק וציוד לחימה. "ישראל פוגעת בזכויות של אחרים על בסיס יומיומי. היא פוגעת באנשים בפלסטין, בלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה", אמר נשיא איראן. "אין טרור בעולם שמשתווה לפעולות של ישראל מאז הקמתה".

מוקדם יותר אמר נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי בשלו התנאים לחזרת טהראן למו"מ. מקרון, שמתאמץ לתווך בין איראן לארצות הברית, אמר כי "האיראנים והאמריקאים הם אלה שצריכים ליטול יוזמה ולנצל את המצב הזה כדי להניע מחדש את המגעים". לדבריו, מפגש פסגה בין הנשיא האמריקני למקבילו האיראני יהיה "מועיל ורצוי". אמש נפגש מקרון עם רוחאני וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ודחק בנשיא האיראני לקדם הידברות עם וושינגטון. "אם אתה וטראמפ לא תיפגשו, תפספסו הזדמנות", אמר מקרון לרוחאני.

תגיות:חסן רוחאניההסלמה במפרץהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה