חדשות בעולם

"זה נשמע נורא, תבדוק את זה": נחשפה השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

לאחר שהקונגרס האמריקני הודיע על פתיחה בהליך הדחה נגד נשיא ארצות הברית, משרד המשפטים מפרסם את תקציר השיחה שניהל טראמפ עם נשיא אוקראינה, במהלכה דחק טראמפ בזלנסקי לפתוח בחקירה נגד בנו של יריבו הפוליטי במרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן. "מה שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר", אמר טראמפ לעמיתו האוקראיני. זלנסקי מכחיש: "האדם היחיד שיכול להפעיל עליי לחץ הוא בני, שהוא בן שש"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לחקור את בנו של יריבו הפוליטי במרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן – כך עולה מתקציר שיחת הטלפון שקיים טראמפ עם עמיתו האוקראיני, אשר נחשפה היום (רביעי) בידי הממשל האמריקני. בעקבות השיחה, שדווחה לראשונה בסוף השבוע, הודיעו הלילה בכירי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס על פתיחה בהליך הדחה נגד הנשיא טראמפ, שמצדו טוען כי מדובר ב"ציד מכשפות".

בשיחת הטלפון, שנערכה ביולי, ביקש טראמפ ממקבילו האוקראיני לפתוח בחקירה נגד בנו של ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד דמוקרטי במרוץ לנשיאות ב-2020, זאת לאחר שהופצו דיווחים אודותיו כי פעל לסגירת חקירה שנגעה בחברה שהעסיקה את בנו, האנטר ביידן.

"יש הרבה דיבורים על בנו של ביידן, שביידן עצר את התביעה והרבה אנשים רוצים להבין מה קרה שם, אז מה שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר", אמר טראמפ לזלנסקי על פי תקציר השיחה שפרסם משרד המשפטים. "ביידן הלך והשוויץ שהוא בלם את התביעה אז אם תוכל לבדוק את זה. זה נשמע לי נורא", הדגיש טראמפ.

אמש הודיעה יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, על פתיחה בהליך הדחה נגד הנשיא המכהן, ומסרה כי לשם כך הורתה לשש ועדות הקונגרס לקדם חקירות הנוגעות לפעילותו של טראמפ כנשיא. בראש החקירה יעמוד החשד כי טראמפ פעל, בנגוד לסמכותו החוקתית, במטרה ללחוץ על רשויות אוקראינה לפתוח בחקירה פלילית שתפגע במרוץ של ביידן לנשיאות ארצות הברית.

בעקבות הודעת הקונגרס על פתיחה בהליך נגדו, אתמול הודיע טראמפ כי יחשוף את תמליל השיחה עם זלנסקי, שתוכיח, כך לדבריו, כי הדברים נאמרו במסגרת שיחה חברית. בהמשך היום הוא צפוי להיפגש עם זלנסקי שמבקר בניו יורק במסגרת העצרת הכללית של האו"ם הנערכת בעיר. מוקדם יותר התייחס נשיא אוקראינה לפרסומים, והכחיש כי הנשיא טראמפ לחץ עליו לפתוח בחקירה.

"אף אחד לא יכול להפעיל עליי לחץ משום שאני נשיא של מדינה עצמאית", טען זלנסקי בריאיון לערוץ רוסיה 24. "דרך אגב, האדם היחיד שיכול להפעיל עליי לחץ הוא בני, שהוא בן שש", הוסיף.

 

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןולדימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה