חדשות בארץ

בית הנשיא: נערכים להטלת המנדט עוד הערב

הנשיא ראובן ריבלין ייפגש במעונו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. בבית הנשיא נערכים להטלת המנדט להרכבת הממשלה בשעה 20:00

ריבלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ריבלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בבית הנשיא נערכים עוד הערב (רביעי) להטלת המנדט להרכבת הממשלה על אחד משני המועמדים – ראש הממשלה בנימין נתניהו או יו"ר כחול לבן, בני גנץ. כך נמסר מלשכתו של הנשיא ראובן ריבלין.

האירוע הטקסי אמור להיערך בשעה 20:00, וזאת לאחר הפגישה שיקיים ריבלין במעונו עם נתניהו וגנץ.

ההערכה הרווחת היא, כי נתניהו – שזכה לרוב של 55 ממליצים מול 54 ממליצים לגנץ – הוא שיקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה. במסגרת האירוע, הנשיא יחתום על כתב המינוי וימסור אותו לידי המועמד בלשכתו. לאחר החתימה יישאו הנשיא והמועמד הנבחר להרכבת הממשלה דברים באולם בית הנשיא.

על פי דיווחים מוקדמים, ריבלין התכוון להשהות את החלטתו עד לאחר ראש השנה, וזאת כדי לאפשר למשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן למצות את עצמו. אלא שמהמגעים הראשוניים שהתקיימו בשתי היממות האחרונות בין הצדדים, נראה כי בשלב זה הם אינם בשלים להתקדם לכיוון הקמתה של ממשלת אחדות. במצב דברים זה, הטלת המנדט באופן רשמי עשויה דווקא לזרז את התהליך. בכאן חדשות דווח – בהסתמך על גורמים בבית הנשיא – כי נתניהו וגנץ עצמם הם שביקשו לקדם את לוח הזמנים, במטרה לחסוך זמן.

שלשום, במהלך הפגישה הראשונה בין נתניהו וגנץ, הדגיש הנשיא בפניהם כי "המצב הנוכחי, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחנו. העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

בעקבות הפגישה המשולשת בבית הנשיא, התקיימה אתמול בכפר המכבייה פגישה בין ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ'. למרות הרוח הטובה והעניינית ששררה בפגישה, ההודעה המשותפת שיצאה בסיומה העידה על הקשיים העומדים בדרך ל'ריבוע המעגל'. בהודעה נאמר כי "טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין".

אחת מאבני הנגף המרכזיות בדרך להקמת ממשלת אחדות היא סוגיית הרוטציה והווטו שהטילו בכחול לבן על ישיבה בממשלה בראשות נתניהו, בשל תיקיו המשפטיים. בסביבתו של גנץ הכחישו דיווחים, לפיהם הוא הסיר את הווטו. על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מסרב בכל תוקף להיכנס לממשלה בראשות נתניהו. ראש הממשלה, מצדו, השלים ככל הנראה עם רעיון הרוטציה בינו לבין גנץ, אך דורש להיות הראשון שיכהן כראש הממשלה.

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה