חדשות בעולם

נשיא איראן: "אין טרור בעולם שמשתווה לפעולות של ישראל מאז הקמתה"

רוחאני התייחס לנאומו של טראמפ באו"ם שתקף את איראן בהפצת ומימון טרור ברחבי העולם, וטען כי "ארצות הברית היא התומכת הראשית של טרור באזור". הוא הבהיר כי האפשרות היחידה לחזרת ארצו למשא ומתן היא הסרת הסנקציות הכבדות. נשיא צרפת מגיב: "האיראנים והאמריקאים הם אלה שצריכים ליטול יוזמה ולנצל את המצב הזה כדי להניע מחדש את המגעים". אמש נפגש מקרון עם רוחאני, וקרא לו להיפגש עם טראמפ כדי לא "לפספס הזדמנות"

רוחאני (צילום: שאטרסטוק)רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיב אמש (רביעי) לנאומו באו"ם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהאשים את איראן בהפצת אנטישמיות וערעור היציבות ברחבי העולם. "ארצות הברית היא התומכת הראשית של טרור באזור", אמר רוחאני בריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית. "בכל מקום שהיא הגיעה אליו נפוץ הטרור".

בהמשך דבריו הוא אף טען כי ישראל מעניקה סיוע לארגון הטרור דאעש בסוריה, בכך שהיא מטפלת בלוחמיו הפצועים ומסייעת להם בהעברת נשק וציוד לחימה. "ישראל פוגעת בזכויות של אחרים על בסיס יומיומי. היא פוגעת באנשים בפלסטין, בלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה", אמר נשיא איראן. "אין טרור בעולם שמשתווה לפעולות של ישראל מאז הקמתה".

על החלטתו במאי אשתקד של הנשיא האמריקני לפרוש מהסכם הגרעין עם ארצו, אמר הנשיא האיראני כי עובדה זו תרמה לשבירת האמון בין שתי המדינות. לפי רוחאני, האפשרות היחידה לחזרת ארצו למשא ומתן היא הסרת הסנקציות הכבדות, אותן כינה "סוג של טרור בלתי אנושי", שהטילה וושינגטון על טהראן, אשר נעשתה לדבריו, "ללא הצדקה ובאופן לא חוקי". רוחאני גם הדף תרחיש שבו ייעתר לבקשת טראמפ להיפגש עמו בעצרת הכללית של האו"ם, הנערכת בימים אלו בניו יורק.

מוקדם יותר החודש הבהיר נשיא איראן לפרלמנט הבריטי כי ארצו תמשיך לשלול את כל ניסיונות הבית הלבן לחזרה לשולחן המו"מ על הסכם הגרעין. "היו הרבה הצעות לשיחות, אך התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית," הצהיר. "עם זאת, איראן תהיה פתוחה לנהל שיחות רב-צדדיות אם ארצות הברית תסכים לפטר את העונשים הכלכליים שלה נגד איראן".

הראשון להגיב לריאיון הלילה היה נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שטען כי בשלו התנאים לחזרת טהראן למו"מ. מקרון, שמתאמץ לתווך בין איראן לארצות הברית, אמר כי "האיראנים והאמריקאים הם אלה שצריכים ליטול יוזמה ולנצל את המצב הזה כדי להניע מחדש את המגעים". לדבריו, מפגש פסגה בין הנשיא האמריקני למקבילו האיראני יהיה "מועיל ורצוי". אמש נפגש מקרון עם רוחאני וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ודחק בנשיא האיראני לקדם הידברות עם וושינגטון. "אם אתה וטראמפ לא תיפגשו, תפספסו הזדמנות", אמר מקרון לרוחאני.

תגיות:חסן רוחאניישראלהסכם הגרעיןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה