ונשמרתם

בחסדי שמיים: הפעוט בלע סוללה – וחייו ניצלו

פעוט כבן שנה וחצי, שבלע סוללה עגולה, עמד בפני סכנת חיים ממשית, לאחר שחומרי הסוללה החלו להתפרק בגופו וגרמו לנקב בוושט. בחסדי שמיים, ולאחר טיפול של שלושה שבועות ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר בפתח תקווה, הוא יצא מכלל סכנה

צילום רנטגן של הסוללה שנבלעה (קרדיט: דוברות בית החולים שניידר)צילום רנטגן של הסוללה שנבלעה (קרדיט: דוברות בית החולים שניידר)
אא

פעוט כבן שנה וחצי, שבלע סוללה, עמד בפני סכנת חיים ממשית, ונזקק לאשפוז ארוך ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה.

הפעוט, שהובהל לבית החולים, הועבר במהירות לחדר ניתוח. מומחים של מערך אף-אוזן-גרון, המכון לגסטרואנטרולוגיה וצוות חדר הניתוח הצליחו לשלוף את הסוללה העגולה מהוושט שלו. הוא הועבר לאחר מכן להתאוששות ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי.

אלא שעד שהפעוט קיבל את הטיפול הרפואי, החומרים המצויים בסוללה החלו להתפרק בגוף וגרמו לנקב בוושט. הנזק לא הסתכם בכך, והוא הגיע עד מילימטרים ספורים מאבי העורקים.

הפעוט טופל במשך שלושה שבועות ביחידה לטיפול נמרץ, באמצעות מעקב קפדני וצילומי הדמיה. בחסדי שמיים, הוא יצא מכלל סכנה ושוחרר לביתו.

בעקבות המקרה, שהסתיים הפעם בשלום, פנו מומחי מרכז שניידר במסר להורים, בו הזהירו על הסכנה הטמונה בחפצים קטנים הניתנים לבליעה ושאיפה ונמצאים בקרבת הילדים: "לתינוקות וילדים אין יכולת להתגונן היטב עם מנגנון הבליעה והשאיפה בו זמנית, מה שאומר כי כל חפץ שנכנס לפה עלול להיכנס לדרכי הנשימה".

הרופאים הוסיפו כי "במידה והילד שאף גוף זר, יש להזעיק צוות רפואי או להביא אותו במהירות לבית החולים. במקרה ויש חשד לבליעת סוללה – הילד חייב לקבל עזרה רפואית בהקדם האפשרי, לצמצום הנזק מהתפרקות החומרים המצויים בה".

תגיות:פעוטסוללהושט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה