חדשות בארץ

יצחק לאור הפסיד לעמית סגל: חויב להתנצל בפניו ולפצותו

העיתונאי עמית סגל תבע את המשורר יצחק לאור בעקבות פוסט בפייסבוק בו כינה אותו "א. היטלר". בית המשפט אישר את הפשרה אליה הגיעו הצדדים, במסגרתה לאור יתנצל בפני סגל ויפצה אותו

סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המשורר והפובליציסט יצחק לאור הפסיד בתביעת הדיבה שהגיש נגדו העיתונאי עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12. שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס, הורה היום (רביעי) ללאור להתנצל בפני סגל, וזאת בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק בו כינה אותו "א. היטלר". לאור אף חויב בתשלום פיצויים, שסכומם לא הותר לפרסום.

בתום הליך גישור בין הצדדים, שהתקיים בהמרצתו של בית המשפט, אימץ השופט את הפשרה שהושגה ביניהם, וכתב בפסק דינו: "לאור הסכמת הצדדים, אני קובע כי לסילוק סופי ומלא של כל טענות הצדדים תפורסם ההתנצלות בנוסח האמור: 'בעמוד הזה פרסמתי מם מטופש, בו עשיתי השוואה מעליבה בין העיתונאי עמית סגל לאדולף היטלר. אף שהסרתי את הפרסום ההוא מקץ 4 שעות, סגל נפגע, ואני מתנצל מכל הלב. המעשה אינו ראוי".

עוד נקבע, כי "הנתבע יפרסם את ההתנצלות בחשבון הפייסבוק שלו, אשר תהיה בחשבון במשך 48 שעות. לעניין הפיצויים, הוסכם כי הנתבע ישלם לתובע סך חסוי בתוך 45 יום מהיום".

לאור – פובליציסט לשעבר בעיתון "הארץ", שיצא בשנה שעברה לגמלאות –  ידוע כפעיל שמאל קיצוני וכמי שישב בכלא צבאי בתחילת שנות ה- 70 בשל סירובו לשרת ביהודה ושומרון. בפוסט שפרסם בחודש פברואר, הוא העלה ארבע תמונות של סגל עם כיתוב שמו המקוצר של הצורר הנאצי. את הפוסט הוא הפיץ באופן מוגבל עבור חבריו והסיר אותו כעבור מספר שעות, אך צילום מסך דלף לרשת וחולל סערה.

בתגובה, הגיש נגדו סגל תביעה לבית המשפט. "הגשתי הבוקר לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע על סך 140,059 ש"ח נגד בכיר 'הארץ' עד לאחרונה, יצחק לאור, שכינה אותי שלשום בפייסבוק 'א. היטלר'", כתב סגל בטוויטר. "‏הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשיגרה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים".

תגיות:לשון הרעעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה