פעילות הידברות

שבת "שלום בית" התשיעית של הידברות

עוד שבת מיוחדת בסדרת השבתות המהפכניות של מחלקת שלום בית בהידברות. גם זוגות שכבר היו ברבנות וגם זוגות שסתם הגיעו לשבת נופש, וגילו את סוד המהפכה

  • כ"ה אלול התשע"ט
אא

בסופ"ש האחרון, מחמישי עד שבת, פרשת כי תבוא, התקיים סוף השבוע ה-9 של מחלקת שלום בית בהידברות. כבר למעלה משנה שפרויקט מיוחד זה פעיל, ובסך הכל השתתפו בו כבר כ-1000 זוגות. שבתות אלו נעשות על פי המסורת המיוחדת והמקצועית של מחלקת נופשים בהידברות, ובתוספת הייחודיות האישית והמקצועית של מחלקת שלום בית, כך שבשבתות השתתפו גם מיטב המרצים - הרב זמיר כהן, הרב שמחה כהן, הסטנדאפיסט ר' שמעון פרץ ועוד. את הסמינרים מלווה באופן קבוע ראש מחלקת שלום בית, הרב שמעון ביטון, עם שאר צוות היועצים, שמקדישים שעות רבות מסביב לשעון בייעוץ אישי, ונותנים ליווי מקצועי לאורך כל הסופ"ש.

השבת האחרונה היתה במלון היוקרתי והמפואר אקוודוקט שבנהריה, ובהשתתפותו של הרב שמחה כהן והסטנדאפיסט ר' שמעון פרץ, והצוות המורחב של יועצי מחלקת שלום בית בהידברות. לשבת זו היתה גם ייחודיות מעניינת מבחינת הרכבי זוגות. בכל השבתות היו תמיד סוגים שונים, חלקם עם קשיי זוגיות חריפים, חלקם רק הגיעו לנופש. אבל בשבת הזו, היו מספר מקרים מעניינים במיוחד.

זוג אחד, לדוגמא, ביום רביעי כבר היה ברבנות בפתיחת הליכי גירושין. שם, ברבנות, הם החליטו ביניהם לנסות, כמוצא שאחרי האחרון, את השבת המיוחדת של הידברות. כמובן, מהשבת הם יצאו לדרך חדשה ומאושרת.

מאידך, היו גם המון זוגות שרק רצו שבת נופש עם הרצאות ודברי תורה. לא היה להם עניין מיוחד דווקא במחלקת שלום בית, אבל ההרצאות והסדנאות המקצועיות השפיעו עליהם מאוד מאוד, ובלי להתכוון, גם הם שפרו את שלום הבית שלהם באופן ניכר.

צפו ברב שמעון ביטון מספר את סיפורו של אחד הזוגות שהגיעו לשבת:

היום הגיע למחלקה טלפון נרגש. ד' מרחובות, שהשתתף בשבת האחרונה, כמו זוגות רבים שהגיעו רק למטרת נופש. הוא אפילו לא ראה צורך להשתמש בשירותי הייעוץ האישיים שנתנו לאורך השבת. אבל אתמול, כשהוא היה עם אשתו אצל עורך הדין כדי לנסח את החוזה של מכירת הדירה שלהם, התגלע ויכוח חריף ביניהם. עורך הדין שלח אותם הביתה להסתדר עם עצמם, ולעדכן אותו למחרת מה הם החליטו.

ד' ואשתו, שהיו משתתפים פעילים בסדנאות ובהרצאות שהיו במהלך השבת, נזכרו בטיפים המיוחדים שהם שמעו, ועל פיהם פתחו את הנושא מחדש, אך בשיחה רגועה ונינוחה. ככה הם התחילו את הדיון מחדש, תוך שהם מקפידים ליישם את התובנות המקצועיות שהם קיבלו. בסוף הם הצליחו להגיע להחלטה משותפת. היום בבוקר, כשהם התקשרו לעו"ד, הוא היה בהלם מכך שהם הצליחו להגיע להבנה משותפת מהר כל כך. "מניסיוני", הוא אמר להם, "זוגות יכלו לריב חודשים ארוכים סביב הנקודה שאתם התווכחתם עליה. איך עשיתם את זה?".

מובן ששיחת הטלפון הבאה שלהם היתה למחלקת שלום בית בהידברות. "אף על פי שהגענו לשבת נופש", אמר לנו ד', "גילינו שהנופש הכי טוב, זה הנופש שאתה לוקח איתך הביתה. שלום הבית!".

להשתתפות בשבתות הבאות של מחלקת שלום בית, לייעוץ, ולהזמנת סדנאות חייגו: 073-222-1310

או שלחו מייל: shimonb@htv.co.il

תגיות:שלום ביתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה