חדשות בארץ

שינוי בתוצאות הבחירות: הליכוד עלה ל- 32 מנדטים, יהדות התורה ירדה ל- 7

על פי התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת, שפורסמו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, הליכוד קיבל מנדט נוסף על חשבונה של יהדות התורה. בחלוקה בין הגושים לא חל שינוי, ובלוק הימין-חרדים נותר על 55 מנדטים

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה (רביעי) את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת, ומהן עולה כי חל שינוי בחלוקת המנדטים: הליכוד עלה במנדט אחד – ל- 32 מנדטים, וזאת על חשבונה של יהדות התורה, שירדה ל- 7 מנדטים. יצחק פינדרוס, שכיהן כחבר כנסת בתקופת כהונתה הקצרה של הכנסת ה- 21, נותר בחוץ. במקומו נכנסה חברת הכנסת קטי שטרית, מספר 32 ברשימת הליכוד. בפני יהדות התורה עומדת האפשרות לפנות לבית המשפט העליון ולערער על החלטת ועדת הבחירות המרכזית. 

בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא חל שינוי: כחול לבן, עם 33 מנדטים, היא המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה – עם 13 מנדטים. ש"ס זוכה ל- 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8, וימינה עם 7 מנדטים. העבודה-גשר עם 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. מבחינת הגושים לא חל שינוי, ובלוק הימין-חרדים נותר על 55 מנדטים.

בהודעה שמסרה ועדת הבחירות נאמר כי "התוצאות כפי שפורסמו היו התוצאות הלא רשמיות והכמעט סופיות, וכפי שהודגש, הן היו כפופות לשינויים והתאמות". השינוי בחלוקת המנדטים נוצר בעקבות "הליכי בדיקה ובקרה מעמיקים". בין היתר, בוצעו בדיקות באמצעות מערכת לזיהוי אנומליות וסבירות בתוצאות, וכן נעשתה בדיקה השוואתית לצורכי בקרת הקלדת תוצאות הספירה. בנוסף, נערכו בדיקות של טוהר הבחירות על מדגם של קלפיות שונות ברחבי הארץ. קלפיות נוספות נבדקו בעקבות פניות מהציבור ומהמפלגות השונות ובעקבות אירועים שהתרחשו במהלך יום הבחירות.

הוועדה ציינה, כי "אותרו 6 קלפיות, בהן נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף לכאורה" – 3 מהן בירכא, ועוד 3 בסח'נין, שפרעם ועראבה. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, החליט על פסילתן המלאה של הקלפיות, ועל פסילה חלקית של 3 קלפיות אחרות בירכא. ב- 2 קלפיות נוספות ביישוב ובקלפי בפורדיס הצליחו צוותים של טוהר הבחירות לבודד את הקולות המזויפים, כך שיתר הקולות בקלפיות אלו אושרו ונכללו בתוצאות הבחירות.

השופט מלצר הורה על העברת כל הקלפיות החשודות לחקירת משטרה. כמו כן, הוא ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לשקול את האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בירושלים, ולבקש לערוך בחירות חוזרות בקלפיות שבהן התגלו ליקויים או זיופים לכאורה.

תגיות:הליכודיהדות התורהבחירות 2019ועדת הבחירות המרכזית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה