חדשות בעולם

ארה"ב מאיימת: לא נסבול שום פגיעה בכוחותינו בעיראק

בצל המתיחות הגוברת בין טהראן לארצות הברית, הקואליציה האמריקנית בעיראק מאיימת כי תגיב בחריפות במקרה שאחד מאנשיה ייפגע. ההודעה מגיעה לאחר שהמיליציות השיעיות הפועלות בשליחות איראן שיגרו רקטה לעבר האזור המאובטח שמשכן את הכוחות הבינלאומיים הפועלים במדינה. במקביל, תצלומי לוויין חושפים כי הבסיס הצבאי החדש של איראן – שנחשף בחודש שעבר – ממשיך להיבנות באינטנסיביות

הקרבות בעיראק (צילום: שאטרסטוק)הקרבות בעיראק (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות שיגור הרקטות על בסיסיה בעיראק, הקואליציה בהובלת ארצות הברית הפועלת במדינה הזהירה היום (שלישי) את המיליציות השיעיות כי תנקוט באפס סובלנות אם אחד מאנשיה ייפגע.

הלילה שוגרו שתי רקטות לעבר "האזור הירוק" – אזור מאובטח במרכז בגדאד המשמש כמעון השגרירויות ומתקנים בינלאומיים, ואחת מהן נחתה בנהר החידקל ואילו השנייה באזור המבוצר בבגדאד. בהצהרה נמסר כי אף מתקן אמריקני ושל הקואליציה הבינלאומית הנלחמת בארגון דאעש לא נפגע מהרקטות. בשלב זה, אף גורם לא נטל על עצמו את האחריות לירי, אך החשד נופל על המיליציות השיעיות המזוהות עם איראן. הרשויות בעיראק מסרו כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בחודש מאי נורתה רקטה לעבר השגרירות האמריקנית בעיראק השוכנת באותו האזור המבוצר, ובעקבות כך איים נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על איראן כי אם היא "רוצה להילחם, זה יהיה הסוף הרשמי שלה". הוא הוסיף כי "לעולם אל תאיימו שוב על ארצות הברית".

בחודשים האחרונים היוו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק יעד להפצצות רבות של כלי טיס בלתי-מזוהים, וחלקן יוחסו בידי התקשורת הערבית לישראל.

בתוך כך, תצלומי לוויין שפורסמו היום חושפים כי חרף המתקפות המסתוריות, הבנייה במתחם הצבאי "אימאם עלי" ובמעבר הגבול באל-בומכמאל שבסוריה, בקרבת הגבול עם עיראק, נמשכת כרגיל. התמונות שפרסמה חברת ISI הישראלית באות לאחר שבתחילת החודש חשפו גורמי מודיעין מערביים כי טהראן פועלת להקים בסוריה את הבסיס הצבאי החדש, שנועד לאכלס אלפי חיילים של צבא איראן.

צילומי הלווין שנחשפו מגבול סוריה-עיראק (צילום: ImageSat International - ISI)

באחרונה גברו הדיווחים אודות תקיפות אוויריות עלומות, בין היתר באזור אל-בוכמאל שמוצג בתצלומי הלוויין. בתקשורת הערבית דווח כי אחת מהן אירעה ביום רביעי באותו האזור הסמוך לגבול בין סוריה לעיראק, במסגרתה הופצץ בסיס צבאי של מיליציות אל-חשד א-שעבי. במתקפה נהרגו חמישה בני אדם ותשעה נוספים.

ביום ראשון דיווחו כלי תקשורת ערביים על שתי תקיפות בעיראק בהפרש של שעות. בדיווח האחרון הובא כי כלי הטיס הבלתי-מזוהים השמידו יעדים של המיליציה אל-חשד אל-שעבי, המזוהה עם טהראן. המיליציה טענה בחודש שעבר כי המתקפות על בסיסיה הצבאיים ברחבי המדינה בוצעו על ידי מל"טים ישראליים שארצות הברית הכניסה לעיראק.

במתקפה הראשונה באותו היום דווח בערוץ אל-מיאדין כי מטוס קרב תקף בסיס צבאי סמוך לשדה תעופה צבאי במחוז אל-אנבאר שבמערב עיראק. לפי הדיווח, הבסיס משמש את לוחמי אותה המיליציה המזוהה עם איראן. לא היו נפגעים בתקיפה.

תגיות:איראןעיראקארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה