מעניין

ניסוי חברתי: הסטודנט קיבל 1000 דולר כתרומה, אך תגובתו ריגשה את הרשת

מה אתם הייתם עושים - לוקחים או נותנים: סטודנט שקיבל 1000 דולר כתרומה לקניית ספרים או תשלום שכר הלימוד, עשה מעשה שריגש את הרשת 

אא

אושיית יוטיוב מארה"ב החליטה לערוך ניסוי חברתי מעניין, ולצלם סטודנטים שמקבלים תרומה של 1000 דולר לקניית ספרים או לעזרה בתשלום הלימודים. רוב הסטודנטים לקחו את הכסף בשמחה, הודו מקרב לב לתורם הבלתי צפוי ואף הבטיחו כי יפרסמו את ערוץ היוטיוב שלו (בכל זאת, מה לא עושים בשביל 1000 דולר?!).

אך בין כולם היה גם אחד שבחר לנהוג אחרת עם התרומה המפתיעה. "אנחנו עושים היום חסד רנדומלי עם סטודנטים שלומדים כאן, ומחלקים לכם 1000 דולר בחינם. את הסרטון אני מעלה לערוץ היוטיוב שלי, ותוכלו לראות את עצמכם שם ולספר לחברים", אמר יוזם הניסוי. 

מימין: הסטודנט שוויתר על הכסף לטובת מי שבאמת צריך אותומימין: הסטודנט שוויתר על הכסף לטובת מי שבאמת צריך אותו
מימין: הסטודנט שוויתר על הכסף לטובת מי שבאמת צריך אותו
"הנה, יש כאן 1000 דולר, אתה יכול לספור. זה בשבילך", במילים אלו הוציא יוזם הניסוי את הכסף מכיסו, והושיט לסטודנט - אך זה חייך במבוכה ומיהר להתנצל: "אני… אני לא זקוק לזה. המשפחה שלי היא מאוד ברת מזל, ומשתייכת לעשירון העליון. אני מעריך את זה, אבל אני מעדיף לראות את זה הולך למי שבאמת צריך את הכסף".

השניים לחצו ידיים בהערכה, לא לפני שיוזם הסרטון ביקש את רשות הסטודנט לפרסם את הסרטון בערוץ שלו ובכך לגרום לאנשים רבים להתפעל ממה שהוא עשה. 

תגיות:תרומהסטודנטניסוי חברתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה