חדשות בארץ

גורמים בכחול לבן: "נתניהו לא הפגין שום עניין בגוש, רק ברוטציה"

בליכוד טוענים כי בכחול לבן מנסים בכל דרך לפרק את בלוק הימין שבנה נתניהו מיד לאחר שנכשל בבחירות, וכי בין המסרים שהאחרונים העבירו להם נאמר כי מוטב שהם "יבגדו בו לפני שהוא יבגוד בכם". גורמים בכחול לבן אישרו את הדברים וטענו: "נתניהו לא הפגין שום עניין בגוש, רק ברוטציה". בליכוד מאשימים: התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות"

הפסגה אמש בין נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)הפסגה אמש בין נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

לאחר שאמש (שלישי) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ודנו בממשלת אחדות, גורמים בסביבתו של גנץ אישרו כי במהלך הפגישה הביע נתניהו נכונות להתפרק מבלוק הימין-חרדים שבנה מיד לאחר כישלונו בבחירות. "נתניהו לא הפגין שום עניין בגוש, רק ברוטציה", אמרו הגורמים לחדשות 12.

עוד קודם לכן טענו גורמים בליכוד כי בכחול לבן החלו במאמצים לפרק את גוש הימין, לו התחייב נתניהו כי יצרפם בכל קונסטלציה פוליטית, וכי בין המסרים שכחול לבן העבירה להם בשעות שלאחר פגישת הפסגה נאמר כי "נתניהו לא הזכיר אתכם בפגישה, הוא עומד לבגוד בכם". לפי אותם הגורמים, בכחול לבן הבהירו להם כי מוטב שהם "יבגדו בו לפני שהוא יבגוד בכם".

בליכוד הכחישו את הפרסום, והבהירו כי "כפי שראש הממשלה אמר לנשיא ריבלין וליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בפגישתם אמש, השר יריב לוין ייצג במו"מ מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות".

הפגישה בין המועמדים לראשות הממשלה התאפשרה הודות לתיווכו של נשיא המדינה, שדחק בשניים להקים ממשלת אחדות, ושיגר רמז עבה לגנץ שמן הראוי שיוותר שכן "זוהי לא העת לחרמות". ריבלין גם הוסיף כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי". בתום הפגישה, שארכה יותר משעתיים ובמהלכה שוחחו שני המועמדים בארבע עיניים, נמסר בהודעה משותפת כי נתניהו וגנץ "שוחחו ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל". ריבלין מסר כי הזמין את השניים לפגישה נוספת מחר.

לאחר הפגישה מיהר נתניהו להבהיר לראשי סיעות הימין כי הפגישה הייתה עניינית, וכי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם", אמר בשיחה טלפונית.

"בפגישה דובר רבות על אחדות, מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו", כתב יו"ר כחול לבן בני גנץ לנציגי מפלגתו בתום הפגישה. "הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו". גנץ הצהיר כי לא ייסוג מדרישתו להוביל את ממשלת האחדות, אם תקום: "הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו".

בעקבות הפגישה, היום צפויים ראשי צוותי המשא ומתן של שני המפלגות הגדולות, יריב לוין ויורם טורבוביץ', לקיים שיחות בנוגע לדרכים להקמתה של ממשלת אחדות. הנשיא עדכן כי השניים דנו במגוון של אפשרויות ותרחישים, אולם הבהיר כי תוכן הדברים לא ייחשף לציבור. "בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה, לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה