חדשות בעולם

’אייפון’ מלפני 2100 שנה נמצא בקבר עתיק. לא תאמינו למה הוא שימש

רוסיה: ארכאולוגים שחשפו קבר של בחורה צעירה שנפטרה ככל הנראה לפני 2100 שנה, גילו חפץ מוזר דמוי 'אייפון', לצד השלד שלה. למה הוא שימש?

ה’אייפון’ שלמעשה שימש כאבזם חגורה (צילום: IHMC RAS/Pavel Leus)ה’אייפון’ שלמעשה שימש כאבזם חגורה (צילום: IHMC RAS/Pavel Leus)
אא

 

רוסיה: ארכאולוגים שחשפו קבר של בחורה צעירה שנפטרה ככל הנראה לפני 2100 שנה, גילו חפץ מוזר דמוי 'אייפון', לצד השלד שלה. 

תחילה לא היה ברור למה שימש החפץ הנדיר שנמצא בקברה של נטשה הצעירה, באתר הקבורה המקומי 'אטלנטיס הרוסית', בסיביר. 

לדברי החוקרים, ככל הנראה מדובר בתקופה שבה שלטה באזור האימפריה של שיונגנו - שאיחדה בתוכה שבטים נודדים, שהגיעו לרוסיה בעיקר מאזור סין. במקורות הסיניים מוזכרים שבטים אלו כבעלי השפעה על אמנות הלחימה הסינית, והם גם אופיינו ביכולת צבאית פנומנלית. 

השיונגנים הטילו אימה על שושלת צ'ין - שהיה קיסרה הראשון של סין, ולכן הוא הורה על בניית החומה הגדולה והמוכרת של סין, שתהווה הגנה מפני התקפותיהם של השיונגנים - שנהגו לבזוז את הסינים, ולחלק ביניהם את הכופר שדרשו בתמורה לשלום. 

הממצא המיוחד שנמצא בקברה של נטשה עשוי מאבן ליגניט שחורה ועליה משובצות אבני טורקיז יוקרתיות ומטבעות סיניות עתיקות. הארכיאולוג ד"ר פאבל לאוס ששהה בזירה ומצא את הממצא יחד עם הקולגות שלו, אומר כי "האייפון של נטשה הוא אחד הדברים היותר מעניינים שנמצאו באתר", והוסיף כי ככל הנראה האייפון אינו אלא אבזם של חגורה.

בחורף מכוסה האזור כולו במים, אולם בקיץ כשהאזור מתייבש נחשפים הקברים ויחד איתם הממצאים המעניינים, שזה רק נס שלא נשדדו על ידי שודדי קברים. "המקום הזה הוא סנסציה מדעית", אומרת ד"ר מרינה קילנובקה, שחוקרת אף היא את הממצאים מאתר זה. 

לדבריה, עד כה התגלו 110 קברים כאלה, כשכל קבר כזה אוצר בחובו נכסים עתיקי יומין לרוב.

תגיות:אייפוןקברעתיקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה