חדשות בארץ

גנץ: "לא נוותר על ההובלה שלנו"

לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לחברי סיעתו: "הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו". ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו היום

גנץ (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עדכן אמש (שני) את חברי סיעתו על הפגישה שקיים בבית הנשיא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר ששוחח עם חבריו להנהגת המפלגה – יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי – כתב גנץ לחברי הכנסת של כחול לבן: "בפגישה דובר רבות על אחדות – מזכיר שזו תפיסתנו מיום הקמתנו. בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו".

הנשיא ראובן ריבלין, שיזם את הפגישה בלשכתו והשתתף בחלקה הראשון, יצא לאחר כשעה מהחדר, כדי לאפשר לנתניהו וגנץ להמשיך ולשוחח בארבע עיניים. לאחר הפגישה אמר הנשיא: "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". בהודעה שהוציאה לשכתו נאמר כי "בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה, ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד".

הנשיא הדגיש כי הוא סבור ש"המצב הנוכחי, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחנו. העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות. ממשלה משותפת ושוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה".

בהודעה משותפת שהוציאו נתניהו וגנץ לאחר הפגישה נאמר: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, שוחחו ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל". השניים סיכמו כי ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, יריב לוין, ייפגש היום עם ראש צוות המשא ומתן של כחול לבן, יורם טורבוביץ'. עוד נמסר, כי ריבלין הזמין את נתניהו וגנץ לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו: "ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

לאחר פגישתו עם ריבלין וגנץ, שוחח נתניהו בטלפון עם ראשי מפלגות הימין והחרדים על מנת לעדכן אותם. בליכוד מסרו כי "ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה אמר לראשי הבלוק, כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: 'אני מחוייב למה שהבטחתי לכם'".

בתום הפגישה טענו גורמים בכירים בכחול לבן, כי נתניהו אינו רציני בכוונותיו בכל הנוגע להקמת ממשלת אחדות: "הוא מושך בכל הכוח לבחירות שלישיות. הוא הרי יודע שלא נשב עם ליצמן וסמוטריץ'". עם זאת, בכאן רשת ב' דווח הבוקר, מפי מקורביו של גנץ, כי בכחול לבן סבורים בשלב זה שראש הממשלה מעוניין לדון ברצינות בהקמת ממשלה משותפת. על פי דיווח זה, השיחה בין נתניהו וגנץ עסקה בצורך לפעול לאחדות ולמנוע בחירות שלישיות, אך השניים לא נכנסו לעובי הקורה של המחלוקות המרכזיות בין המפלגות.

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה