חדשות בארץ

אחמד טיבי: מרואן ברגותי – מנהיג וסמל לאומי

חבר הכנסת אחמד טיבי סירב לחזור בו מדברים שאמר בעבר בשבחו של המחבל מרואן ברגותי, והשווה אותו לראשי הממשלה לשעבר, יצחק שמיר ומנחם בגין ז"ל: "אני יודע מה אמרו הלבנים בדרום אפריקה על נלסון מנדלה, ברגותי יהיה בהנהגה הפלסטינית"

טיבי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)טיבי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השווה אמש (שני) את ראשי הממשלה לשעבר, מנחם בגין ויצחק שמיר ז"ל, למחבל מרואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם ו- 40 שנות מאסר בשל מעורבותו בטרור ורצח יהודים. טיבי כינה בעבר את ברגותי "מפקד, סמל, לוחם וחבר", ובראיון לאודי סגל בתוכנית "לפני החדשות" בחדשות 13 סירב לחזור בו מדבריו: "ברגותי הוא מנהיג שנמצא בכלא. אני יודע מה אמרו הלבנים בדרום אפריקה על נלסון מנדלה. אתה מכנה את שמיר ובגין מנהיגים לאומיים, על אף שרצחו בעבר. זה מה שיקרה לברגותי בעוד עשר שנים – הוא יהיה בהנהגה הפלסטינית".

"האצ"ל והלח"י פוצצו שווקים ובתי מלון והתנקשו בדיפלומטים. אתם מכנים אותם גיבורי התהילה ואנחנו מכנים אותם טרוריסטים נלוזים. מה שרואים משם לא רואים מכאן", הוסיף טיבי.

"ברגותי הוא סמל לאומי", הדגיש חבר הכנסת. "במאבק לאומי יש מעשי אלימות, הרג, רצח ומוות. אני רוצה לשנות את זה לכיוון של חיים משותפים, לעתיד זוהר יותר מאשר החושך הזה שהכיבוש והשלטון על עם אחר לוקח אותנו לשם. גם ברגותי מאמין בשתי מדינות, ובדרך לשתי מדינות ולשחרור נעשים מעשים אלימים – קוראים לזה אלימות מהפכנית. חלק מהמעשים שגויים – זו טעות קשה לפגוע באזרחים".

טיבי סירב בראיון לגנות את חברו לסיעה, חבר הכנסת עופר כסיף, על התבטאות קיצונית ובוטה שהשמיע נגד שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד: "אני לא רוצה להגיד שעופר ידידי מוציא שם רע לסיעה. לכל חבר כנסת יש סגנון ודרך להציג את הדברים. שקד נוקטת בעמדות מאוד קיצוניות. הכיבוש הוא מכוער, לא צריך לכער אותו באמצעות מוטיבים אחרים. לעופר יש את הסגנון שלו, לי יש את הסגנון שלי".

בהתייחסו להחלטתה של הרשימה המשותפת להמליץ על בני גנץ כמועמדה להרכבת הממשלה, הסביר טיבי כי ההמלצה נועדה להפיל את בנימין נתניהו: "אם נצליח להפיל אותו, ההישג הזה לבדו הוא הישג היסטורי, כי הפכנו ממיעוט נרדף על ידי נתניהו למיעוט רודף נתניהו".

"אנחנו מאותתים שאנחנו רוצים להיות שחקנים משפיעים בתוך המגרש הפוליטי", ציין טיבי. "הוכחנו זאת גם ב- 13 המנדטים שלנו, שבלמו את נתניהו מהקמת ממשלה ימנית צרה, וגם בהמלצה שלנו על גנץ". הוא הבהיר כי במידה וכחול לבן תכונן ממשלת אחדות עם הליכוד וליברמן – חברי הרשימה הערבית יצביעו נגד הממשלה: "אם גנץ יקים ממשלה צרה עם מרצ, העבודה והחרדים, בלי ליברמן – לא נשב בקואליציה, אבל יש על מה לדבר בסגנון שנות ה- 90, בלוק חוסם עם הסכם והישגים לציבור הערבי".

בתגובה לדבריו של טיבי על ברגותי, נמסר מהליכוד: "ברגותי הוא רב מחבלים, וממשלה שנשענת על טיבי לא באה בחשבון. לכן צריך ממשלת אחדות".

תגיות:הרשימה המשותפתאחמד טיביבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה