חדשות בארץ

הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ בבית הנשיא; ריבלין: "צעדנו הערב צעד משמעותי"

במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא להם הנשיא ראובן ריבלין למצוא פתרון למשבר הפוליטי ולמנוע בחירות נוספות: "זוהי לא העת לחרמות". נתניהו וגנץ סיכמו כי ראשי צוותי המשא ומתן של מפלגותיהם ייפגשו מחר, וריבלין הזמין אותם לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו

ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, שנערכה הערב (שני) בבית הנשיא, הגיעה לסיומה. הנשיא ראובן ריבלין, שיזם את הפגישה בלשכתו והשתתף בחלקה הראשון, יצא לאחר כשעה מהחדר, כדי לאפשר לשניים להמשיך ולשוחח בארבע עיניים.

פגישתם של נתניהו וגנץ עם ריבלין (צילום: עומר מירון, בן פרץ, לע"מ)

לאחר הפגישה אמר ריבלין: "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים".

בהודעה שנמסרה מלשכתו של ריבלין נאמר, כי "בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה, ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד".

הנשיא הדגיש כי הוא סבור ש"המצב הנוכחי, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחנו. העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

"ממשלה משותפת ושוויונית אפשרית", הוסיף ריבלין, "היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה".

בבית הנשיא ציינו כי "בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה, לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

בהודעה משותפת שהוציאו נתניהו וגנץ לאחר הפגישה נאמר: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, שוחחו ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל". השניים סיכמו כי ראש צוות המו"מ של הליכוד יריב לוין, ייפגש מחר עם ראש צוות המו"מ של כחול לבן, יורם טורבוביץ'. עוד נמסר, כי ריבלין הזמין את נתניהו וגנץ לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו: "ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

לאחר פגישתו עם ריבלין וגנץ, שוחח נתניהו בטלפון עם ראשי מפלגות הימין והחרדים על מנת לעדכן אותם. בליכוד מסרו כי "ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה אמר לראשי הבלוק, כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: 'אני מחוייב למה שהבטחתי לכם'".

גנץ עדכן אף הוא את שותפיו להנהגת כחול לבן על הפגישה בבית הנשיא. בנוסף, הוא כתב לחברי סיעתו כי "בפגישה דובר רבות על אחדות – מזכיר שזו תפיסתנו מיום הקמתנו. בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר ייפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

(עודכן: 23:31)

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה