חדשות בארץ

ריבלין יצא מהפגישה, נתניהו וגנץ נועדים ביחידות

המועמדים לראשות הממשלה נועדו עם נשיא המדינה בניסיון לבחון את ההיתכנות לממשלת אחדות. לאחר שעה יצא ריבלין מהחדר, וגנץ ונתניהו נועדים בארבע עיניים. מנכ"ל בית הנשיא: "ריבלין יעשה הכול כדי שלא נגיע לבחירות בפעם השלישית; הדברים לא נראים מזהירים"

פגישת נתניהו, גנץ וריבלין, הערב (צילום: חיים צח, לע"מ)פגישת נתניהו, גנץ וריבלין, הערב (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שעה קלה לאחר שהחלה הערב (שני) פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, יצא האחרון מהחדר, והשניים נועדים כעת בארבע עיניים.

הפגישה המשולשת יצאה לדרך בתום סבב ההתייעצויות שקיים ריבלין לקראת הרכבת הממשלה, ולאחר שאיש מהמועמדים לתפקיד לא הצליח להגיע ל-61 ממליצים. "עלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו", אמר היום ריבלין.

נכון לשלב זה, שישה ימים לאחר הבחירות, וטרם חלה התפתחות כלשהי במגעים בין הליכוד לכחול לבן. כפי שניתן היה להתרשם מדבריו של נתניהו, בין הצדדים נעים מתווכים מטעם עצמם ולא מתקיימים מגעים ישירים. הערכה היא שבפגישה הציע להם הנשיא פתרון אמיתי לפלונטר הרוטציה, ובהמשך הפגישה, אם לא יגיעו להסכמות לגבי ממשלת אחדות, הוא צפוי לסמן את הפוליטיקאי שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, מסר: "הנשיא יעשה כל מה שיוכל כדי שלא נגיע לבחירות בפעם השלישית. הוא מביא לפגישה הרבה ניסיון וידע, יצירתיות וניתוח פוליטי ואני מקווה מאוד שבעזרת יכולותיו יצליח הנשיא לקרב בין שני הצדדים, הגם שהדברים לא נראים מזהירים".

למרות שלא מדובר בשיחת משא ומתן, גנץ ונתניהו לקחו בחשבון את האפשרות כי בפגישה יסגרו דברים, ולצורך כך הצטיידו באנשי מו"מ – יריב לוין, זאב אלקין והיועץ הפוליטי יונתן אוריך מצדו של נתניהו, ומצדו של גנץ יורם טרובוביץ', ראש לשכתו ומקורבו לשעבר של נתניהו. כל הארבעה שוהים מחוץ לחדר ולא עדים לדברים.

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפגישה המשולשת, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה". 

עוד כתב ליברמן: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה". הוא הוסיף כי מפלגתו "תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם הליכוד וכחול לבן, אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה יישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי".

"בתחילת הפגישה נכחו שורה של יועצים משני הצדדים, כולל הלל קוברינסקי, ובהמשך נועדנו בארבע עיניים", הוסיף. השניים אמרו בתום הפגישה ביפו: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה