חדשות בארץ

לאה גולדין באו"ם: "החמאס מונע מהדר קבורה. מה אם זה היה בנכם?"

אמו של חלל צה"ל, סגן הדר גולדין הי"ד, תקפה את המדינות החברות באו"ם על שלא מסייעות להשבת גופת בנה מידי החמאס: "בחודש שעבר מזכ"ל האו"ם אמר שהוא מתגייס למען המטרה שלנו, אני שואלת מכאן – מה הייתם עושים עם זה היה בנכם?"

גולדין במועצת זכויות האדם של האו"ם (צילום: UN WATCH)גולדין במועצת זכויות האדם של האו"ם (צילום: UN WATCH)
אא

ד"ר לאה גולדין, אמו של סרן הדר גולדין הי"ד, השתתפה היום (שני) בכינוס השנתי ה-42 של מועצת זכויות האדם של האו"ם בג'נבה. "במשך חמש שנים חמאס מייסר באכזריות את המשפחה שלנו, ומונע מהדר קבורה ראויה", אמרה גולדין בנאומה.

גולדין לא נמנעה מלפנות ישירות לקהל ולהטיח בו על שאינו פועל להשבת גופותיהם של חללי צה"ל שמחוזקים בידי ארגון הטרור העזתי. "בחודש שעבר מזכ"ל האו"ם אמר שהוא מתגייס למען המטרה שלנו, אני שואלת מכאן – מה הייתם עושים עם זה היה בנכם?"

"להחזיר את הדר זו לא רק המשימה של משפחתו, אלא גם שלכם. החלטה 2474 קובעת כי האחריות עליכם", הוסיפה.

עינת ווילף מארגון UN WATCH, שגולדין הוזמנה כאורחת שלו, אמרה לנציגי המדינות כי "מי שדוחה את פתרון שתי המדינות לאורך שנים הם הפלסטינים עצמם". היא אמרה לנוכחים כי היא העובדה  שארגון האו"ם, ושלוחו ארגון אונר"א, מתאמצים לשמר את מעמד הפליטים הפלסטינים, מעורר פליאה.

מי שהשיב לדבריהם של השתיים היה הנציג הפלסטיני בדיון, שהאשים את ישראל על שהיא "מאמצת", לדבריו, "חוקים גזעניים שמפלים את האזרחים המוסלמים והנוצריים בישראל". לטענתו, "ראש הממשלה בעצמו אמר שגם הנשים והילדים הפלסטינים מבקשים לרצוח את הישראלים. ישראל ממשיכה לתקוף בתי תפילה מוסלמיים. בשבוע שעברה הכוחות הישראלים ירו באישה והשאירו אותה לדמם למוות".

עוד הוסיף הנציג הפלסטיני כי "ישראל מפירה את החוק הבינלאומי וצריך להעמיד אותה ואת והגורמים שבה לדין. ישראל משיכה לבצע מעצרים של מאות אלפי פלסטינים שפעלו למען חירות פלסטין. אנו קוראים לראשי האו"ם וראשי המדינות להפעיל לחץ על הכוח הכובש שיפסיק להפר זכויות אדם".

גם הנציג הסורי, שארצו טובחת במאות אלפי אזרחים מזה שנים, קרא לאו"ם לגנות את "הפרת הזכויות" של העם הפלסטיני בידי ישראל, והוסיף כי "הגולן עוד ישוב לידי סוריה". הנציג הפקיסטני קרא לעצור את תכנית הסיפוח שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודחק במדינות שהעבירו או שוקלות להעביר את השגרירות לירושלים – לחזור בהן "למען פתרון הסכסוך".

נציג ארגון סטודנטים ישראלים באירופה תקף את מועצת האו"ם: "כשאתם מגנים את ישראל יותר מכל מדינה אחרת בעולם, אתם מחזקים קולות אנטישמיים ביבשת. אנשים שלא מפרידים בין  הקהילות היהודיות למדיניות ישראל".

 

תגיות:לאה גולדיןמועצת זכויות האדםחמאסהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה