חדשות בארץ

ריבלין: "ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות"

נשיא המדינה צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ בשעה 20:00 במשכן הנשיא. ריבלין לקראת הפגישה: "ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם". ברק לגנץ: "זהו מבחן מנהיגות ראשון לגנץ. איש מצוין אך נטול ניסיון מול שועלים וותיקים כנתניהו וליברמן"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת פגישתו הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין הצהיר כי יחתור לכינונה של ממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד. "עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות", אמר.

"ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם", הסביר הנשיא. "אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

לאחר שהשניים אישרו את השתתפותם בפגישה משולשת עם הנשיא, בשעה 20:00 צפויים גנץ ונתניהו לערוך פגישה ראשונה במשכן הנשיא בירושלים. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התייחס למפגש ולמהלכים שמנסה כל מפלגה לגרום לכך שיריבתה תהיה הראשונה לקבל ראשונה את המנדט להרכיב ממשלה: "לכאורה שני הצדדים לא רוצים לקבל ראשון את המנדט. למעשה, נתניהו רוצה מאוד להיות ראשון. כל היתר אצלו - הצגה. עבור גנץ הבחירה לוותר על מנדט ראשון היא הימור בלתי מחושב בעליל, שעלול להוביל לתבוסת המחנה", כתב ברק בחשבון הפייסבוק שלו.

"זהו מבחן מנהיגות ראשון לגנץ. איש מצוין אך נטול ניסיון מול שועלים וותיקים כנתניהו וליברמן", הוסיף ברק. "ליברמן, או מישהו אחר עלולים להתקפל מול הפיתויים ולהעניק לנתניהו 61. אין בסיס להשערה שמצבו של גנץ יהיה יותר טוב בעתיד. ואין שום בטחון שנתניהו ייכשל בהרכבת 'ממשלת סיוט' לדמוקרטיה הישראלית".

מוקדם יותר היום נפגש גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והשניים סיכמו לדבר שוב "במידת הצורך".

השר יריב לוין, העומד בראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, אמר בריאיון לערוץ הכנסת כי אפשר יהיה לדון ברוטציה בין נתניהו וגנץ, אף "נתניהו יהיה שני". עם זאת, בסביבתו של נתניהו התנערו מהדברים, וגורם המקורב אליו אמר כי "הכול מעשיות - אין אופציה שנתניהו לא ראשון ברוטציה".

בתום מצעד ההמלצות עלה כי לנתניהו עומדים 55 ממליצים, בעוד ליריבו גנץ 54 בלבד, זאת מאחר ו-11 חברי כנסת, בהם ישראל ביתנו וסיעת בל"ד, שסירבו להמליץ על אי מי מהמועמדים.

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה