חדשות בארץ

גנץ וליברמן נפגשו: "החלפנו דעות ורשמים"

לאחר מצעד הממליצים המעניקים רוב של קול אחד לנתניהו, ליברמן וגנץ נפגשו וסיכמו לדבר שוב בהמשך "במידת הצורך". הערב צפויה להיערך הפגישה המשולשת של יו"ר כחול לבן וראש הממשלה עם נשיא המדינה במשכנו

ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (שני) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתל אביב. "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך", מסרו השניים בתום פגישתם.

הפגישה בין השניים נערכה לאחר שיו"ר כחול לבן וראש הממשלה בנימין נתניהו אישרו את פגישתם המשולשת עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, במשכן הנשיא בירושלים. מוקדם יותר הודיע ריבלין כי בתום סבב ההתייעצויות עלה כי לנתניהו יש 55 ממליצים ואילו לגנץ 54 בלבד, זאת לאחר שבישראל ביתנו ובבל"ד סירבו להמליץ על אי מי מהמועמדים.

הערכות הן כי נשיא המדינה מנסה לקדם ממשלת אחדות בה יישבו גנץ ונתניהו, זאת חרף הצהרות כחול לבן כי לא יצטרפו לממשלה בראשותו של נתניהו.

קודם לכן אמר ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד כי יש מגעים מול גנץ, אולם הם לא נעשים באופן ישיר כי אם באמצעות מתווכים. נתניהו שלל בתוקף תרחיש שיכהן כראש ממשלה ברוטציה: "אין דיבור בכלל. הקצב של המתווכים הוא אולי אחת לשעתיים. אני חבר טוב של גנץ מגן הילדים, מהקורס מ"כים. ההצעות נערמות מכאן עד השמיים. אבל אין מגע ישיר, אין קשר עם גנץ".

נתניהו הוסיף וקרא לממשלת אחדות, ואמר כי היא "צו השעה": "בואו נדבר דוגרי, רצינו להקים ממשלת ימין אבל לצערנו זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים. גנץ, מצדו, רצה להקים ממשלה מהצד השני - אבל גם הוא לא קיבל מספיק. הממשלה היחידה שאפשר להקים זו ממשלת אחדות בינינו".

"הדרך היחידה היא לשבת ולדבר כדי להגיע לאחדות ולפשרות", הדגיש נתניהו, "בין המחנה הלאומי בהנהגתי, לבין מחנה השמאל בראשות בני גנץ. אחדות בל פסילות, בלי חרמות, ביד מושטת, לפיוס אמיתי. אני משוכנע שאם נדבר בנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה לעם ישראל". נתניהו אמר על יו"ר ישראל ביתנו כי "אין מגעים", וכי "כולם מבינים את היעד שלו".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה