חדשות בעולם

בריטניה מצטרפת לארה"ב: סבורים שאיראן אחראית למתקפה על סעודיה

חרף ההכחשות הרמות מטהראן, בריטניה מצטרפת לראשונה לארצות הברית, ומאשימה את איראן במתקפת המל"טים על מתקני הנפט הסעודים. ראש ממשלת בריטניה אמר כי ארצו שוקלת להצטרף לכוחות האמריקניים שנשלחו לממלכה כדי להגן עליה

ג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)ג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, האשים היום (שני) את איראן באחריות למתקפה על מתקני הנפט של סעודיה בשבוע שעבר. ג'ונסון הוסיף כי ארצו שוקלת להצטרף לארצות הברית ולשלוח חיילים לסעודיה כחלק ממערך צבאי שנועד להגן על המדינה מפני מתקפות מטהראן ושלוחותיה. עם זאת, הוא הדגיש כי ממשלתו תפעל לחיזוק היציבות באזור ולא להידרדר להסלמה, ולשם כך תמשיך לשתף פעולה עם בעלות בריתה.

ראש הממשלה הבריטי, שאמר את הדברים בדרכו לעצרת הכללית של האו"ם שתיפתח מחר בניו יורק, הצהיר כי בריטניה "מייחסת לאיראן בסבירות גבוהה" את האחריות למתקפת המל"טים וטילי השיוט על שני מפעלי הנפט של סעודיה, אשר הביאו לשיתוק חצי מתפוקת הנפט של הממלכה. בכך, הצטרפה לונדון לעמדת וושינגטון שמאשימה את טהראן באחריות ישירה למתקפה. באיראן מייחסים את התקיפה למורדים הח'ותים בתימן, שמצדם לקחו על כך אחריות באופן רשמי, וטענו כי הם עשו זאת כאקט של "אזהרה" נגד סעודיה, שאחראית, לדבריהם, לשורת מתקפות על בתי ספר, בתי חולים ושווקים בתימן בידי הקואליציה הסעודית שפועלת במדינה.

בסוף השבוע אישר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשלוח חיילים נוספים לסעודיה, זאת במטרה לתגבר את מערך ההגנה האווירית של סעודיה. בהודעת הפנטגון הודגש כי מדובר בצעד הגנתי בלבד, וכי התגבורת תכלול מספר מצומצם של חיילים. שעות לאחר מכן הגיב לכך מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, שהזהיר מפני המהלך האמריקני, ואיים כי ארצו תמשיך להפיל כל מל"ט זר שיפר את ריבונותה וייכנס אל שטחה האווירי. "תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. אנחנו נעניש כל תוקף עד שיושמד לחלוטין", אמר סלאמי.

בצל המתיחות הגוברת באחרונה בין וושינגטון לטהראן, והניסיון האמריקני להשיב את האחרונים לשולחן המשא ומתן, בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי בעקבות המתקפה על סעודיה הורה למזכיר האוצר שלו, סטיבן מנוצ'ין, להגביר את הסנקציות על טהראן "באופן ניכר".

בשבועות האחרונים, רמז טראמפ על כוונתו להיפגש עם נשיא איראן, חסן רוחאני, בשולי העצרת באו"ם, ובאחרונה אף דווח בכלי התקשורת האמריקניים כי הוא שקל לשם כך הקלה על הסנקציות, זאת לאחר שאיראן הצהירה כי היא מצפה מממשל טראמפ לגלות נכונות להקלות מסוג זה באם רצונו לקיים עמם מגעים. זאת ועוד, בצל דיווחים אלה הדיח טראמפ את יועצו לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שהתנגד בתוקף לכל הקלה על איראן ודגל במיליטנטיות כלפיה.

תגיות:בריטניהאיראןההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה