חדשות בארץ

טיבי לנשיא ריבלין: "אנחנו בעלי הארץ הזאת"

במעמד ההכרזה בבית הנשיא על תמיכתה של הרשימה המשותפת בבני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה, מתח חבר הכנסת אחמד טיבי ביקורת נוקבת על התנהלות הרשויות כלפי החברה הערבית: "אנחנו לא חצר אחורית, אנחנו לא אורחים". בתנועת "אם תרצו" מתחו ביקורת נוקבת על חברי הכנסת של כחול לבן: "אתם שותקים כי אתם מתקרנפים ורוצים את הכיסא"

חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה בבית הנשיא, אתמול (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה בבית הנשיא, אתמול (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הרשימה המשותפת המליצה אמש (ראשון) על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה להרכבת הממשלה הבאה. משלחת מטעם המפלגה הערבית הגיעה לבית הנשיא בירושלים, ומסרה לנשיא ראובן ריבלין את החלטתה.

בדברים שאמרו במעמד ההתייעצות עם הנשיא, תקפו חברי המשלחת הערבית בחריפות רבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשימו אותו בהסתה נגד הציבור הערבי. יו"ר המשלחת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי ההחלטה להמליץ על גנץ נובעת מהרצון "לשים קץ לעידן נתניהו". זו הפעם הראשונה מאז 1992, שמפלגה ערבית ממליצה בפני נשיא המדינה על מועמד לראשות הממשלה.

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, התייחס בדבריו לאלימות הפנימית בתוך החברה הערבית, שגובה חיי אדם רבים, ומתח בהקשר זה ביקורת על התנהלות הרשויות: "זה הדם שלנו, והדם שלנו הוא לא דם זול. יש מי שחושב שזו החצר האחורית של מדינת ישראל. אנחנו לא חצר אחורית, אנחנו לא נוכחים נפקדים. אנחנו לא אורחים, אנחנו בעלי הארץ הזאת. אנחנו לא היגרנו לכאן, נולדנו כאן. אנחנו אוכלוסייה ילידה, והאוכלוסייה הילידה הזו שלחה את הנבחרים שלה כדי לעשות שינוי".

תמיכתה של הרשימה המשותפת בגנץ גררה ביקורת נוקבת מעברה הימני של המפה הפוליטית, וכן ברשתות החברתיות. יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, קרא לחברי כחול לבן לשבור את שתיקתם: "איך אתם שותקים כשיו"ר המפלגה שלכם מתקשר ראשון למפלגה אנטי-ציונית, החותרת למחוק את זהותה היהודית של מדינת ישראל?".

"איך אתה, הרמטכ"ל הקשוח גבי אשכנזי, שותק כשיו"ר המפלגה שלך עושה עסקים עם מפלגה, שבין חבריה תומכת סוכן חיזבאללה שריגל אחריך ממש? אותה אחת שתומכת גם ברוצח סמיר קונטאר, מחבל שרצח במו ידיו ילדה בת 4 ואחר כך רצח את אביה", הוסיף פלג.

"גם השתיקה שלכם, צבי האוזר ובוגי יעלון, לא מובנת. איך אתם חיים עם זה שאת ההמלצה עליכם תקבלו מרשימה שבין חבריה האחד שתומך בתנועה האסלאמית, אחד אחר שביקר בכיר חמאס בשומרון, אחד שקרא למחבלים מתפוצצים 'קדושים שהידים', ואחד שהשווה את ממשלת ישראל לגרמניה הנאצית?".

"אל תאמרו לנו שאתם שותקים כי זו 'פוליטיקה'. אתם שותקים כי אתם מתקרנפים, כי אתם רוצים את הכיסא. אבל זו שתיקת כבשים, ושתיקת הכבשים הזו היא סכנה לציונות. תפסיקו לשתוק", סיכם יו"ר "אם תרצו".

חבר הכנסת יועז הנדל (כחול לבן) הגיב אמש על הביקורת נגד מפלגתו והטענות כי הגיעה להסכם עם הרשימה המשותפת על תמיכת המפלגה הערבית בגנץ: "אין שום עסקה עם הרשימה המשותפת. זו המצאה", כתב בטוויטר. "אמרנו ונעמוד בכך שנקים ממשלת אחדות ציונית. לא רגילים בפוליטיקה שלנו, אבל לפעמים מתכוונים למה שאומרים".

תגיות:הרשימה המשותפתאחמד טיביכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה