חדשות כלכלה

גשמי ברכה לישראלים: אמזון השיקה את פעילותה בישראל

ענקית הקמעונאות האמריקנית השיקה היום בישראל את שירות Local Delivery, ובכך צירפה את ישראל – לא באופן מלא - לתכנית הפותחת את השוק המקומי לייצוא. בשלב זה אתר החברה כולל גרסה באנגלית בלבד, ושירות המשלוחים יסופק על ידי החברות ולא על ידי אמזון

מסחר מקוון באתר אמזון (צילום: שאטרסטוק)מסחר מקוון באתר אמזון (צילום: שאטרסטוק)
אא

כשבוע לפני החגים: ענקית הקמעונאות האמריקנית "אמזון" השיקה היום (ראשון) את שירותי המשלוחים שלה בשטחי ישראל. מדובר בצעד שמכניס את ישראל באופן חלקי למועדון המדינות שמאפשרות תחרות בשוק המקומי, זאת מאחר והחברה לא מחזיקה בשלב זה מחסנים בישראל.

משמעות ההכרזה, שנעשתה במסגרת תכנית Local Delivery, היא שעסקאות שיתבצעו דרך הפלטפורמה ימולאו ויטופלו בפועל על ידי החברות ישראליות ולא על ידי אמזון – כבכל המדינות – אולם הן יצטרכו לעמוד בסטנדרטים המחמירים של ענקית הקמעונאות, הכוללים מחירים מהזולים בשוק המקומי, והבטחה כי המוצר יופיע בביתו של הלקוח בין יום לחמישה ימים לכל היותר.

הגרסה העברית לאתר amazon.co.il טרם הושק, ובחברה מבטיחים שכבר בשבועות הקרובים תושק גרסה חדשנית לישראלים. הפלטפורמה האמריקנית מציגה בשלב זה שורה של מותגים ישראליים מובילים, ביניהם: אלקטרה, ניופאן, עדיקה, גוטקס, שומרת הזורע ועוד.

ההודעה מגיעה כשנה לאחר הדיווח כי אמזון החלה בפיתוח אתר מקומי בשפה העברית, ולשם כך גייסה מתרגמים ועורכים. כבר באפריל דווח על פיילוט ניסיוני של החברה, במסגרתו פתחה החברה את האפשרות למכירת מוצרים מקומית, כאשר רק לאחר שלמדה לעומק את השוק המקומי, כפי שהחברה נוהגת לעשות בכל המדינות, החלה לדון בשאלה האם לפתוח מרכז לוגיסטי ולהפעיל מחסנים. משכך, לאחר שהחליטה באופן סופי על המהלך, מי שתבצע את כל תהליך המכירה והמשלוח, תהיה החברה ולא הספק הישראלי.

משמעות הכניסה הרשמית של אמזון לשוק הישראלי היא רעידת אדמה לקמעונאים, ומאידך צעד מבורך לישראלים. שעות לאחר ההודעה על ההשקה באפריל, צנחו מניות חברות הנדל"ן המסחרי, רשתות אופנה וחברות מוצרי צריכה בצורה ניכרת, חלקן אף צללו בצורה חדה.

למעשה, מדיווחים שונים במהלך השנתיים האחרונות ניתן לראות כי אמזון עוקבת אחר המגמות בישראל ומנסה להיערך לקראתם. כך למשל, באוקטובר 2017 הודיעה החברה על הרחבתם של מספר המוצרים הזמינים לישראלים לסך של כמיליון פריטים. בחברה רוו נחת מהצעד הזה, זאת לנוכח הנתון שלימד כי מספר ההזמנות שהגיעו לישראל קפץ ב-40% מינואר 2018 עד אפריל 2018.

תגיות:אמזוןמסחר מקווןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה