חדשות בארץ

גורמים בכחול לבן: "מעדיפים שנתניהו יקבל ראשון את המנדט מהנשיא"

גורמים בסביבתו של מנהיג כחול לבן מסרו כי במפלגה החליטו על שינוי קו טקטי, ויעדיפו כי ראש הממשלה נתניהו יהיה הראשון לקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא. בכיר ברשימה המשותפת: "קיבלנו מסר שהוא רוצה להיות שני"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בכחול לבן החליטו הערב (ראשון) על שינוי כיוון טקטי, ויחתרו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה רק לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל – כך מסרו גורמים ברשימה. מדובר בשינוי קו ממה שניסו להוביל במהלך היום, במסגרתו הפעילו מאמצים לצרוב תודעתית את ניצחונם על נתניהו וגוש הימין.

בסביבתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סבורים כי במידה והוא יקבל בראשונה את הרכבת הממשלה וייכשל במלאכה זו, הרי שהמנדט יוחזר לנתניהו, שמצדו ייכשל גם כן. במצב כזה, נתניהו יתייצב מולם בעמדת כוח משופרת כשהוא דוחק בהם שלא להוביל את ישראל לבחירות שלישיות, ותחת זאת להצטרף אליו לממשלה מאוחדת בראשותו. משכך, בתרחיש שגנץ יהיה שני הרי שהוא יוכל ללחוץ על חברי הליכוד להדיח את נתניהו מכיסאו, ולהיכנס אתו לממשלה מאוחדת בראשותו. בכיר ברשימה המשותפת, שבינתיים המליצה על גנץ לראשות הממשלה, אישר את הדברים ואמר לחדשות 13 כי "קיבלנו מסר שגנץ רוצה להיות שני".

במהלך הפגישה של משלחת הרשימה המשותפת במשכן הנשיא, הצהיר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי "יש פן היסטורי במה שאנחנו עושים עכשיו – אנחנו רוצים לשים קץ לעידן נתניהו, לכן אנחנו נמליץ על בני גנץ להרכיב את הממשלה". טרם כניסת הרשימה לפגישה אצל ריבלין, צייץ ח"כ אחמד טיבי בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה היום היסטוריה – נעשה את מה שצריך על מנת להפיל את נתניהו".

עודה אמר כי "הפכנו לקבוצה לא לגיטימית בפוליטיקה, והבנו שאם לא נקבל את הלגיטימציה אנחנו ניקח אותה. זה מה שעשה הציבור שלנו שעשה חצי דרך, ועכשיו אנחנו צריכים להשלים את החצי האחר. אנחנו מחפשים את הדרך למנוע מנתניהו את ראשות הממשלה, זה הדבר המהותי ביותר. אני רוצה להוסיף שגם רוב הציבור הישראלי אמר את דברו – הרוב אמר  לא לבנימין נתניהו. אנחנו בדרך כלל לא ממליצים, ולכן אנחנו נעשה היסטוריה עכשיו".

בכיר הרשימה ויו"ר תע"ל, אחמד טיבי, הוסיף: "קצה נפשו של הציבור שלנו בהדרה, שהונהגה על ידי מנהיג שבאופן סיסטמתי הוציא אותנו ממעגל האזרחים. אנחנו סובלים מגל של הריסות בתים ואם יש משהו שמכאיב לכל אזרח ערבי זה לראות בית שבהינף דחפור הוא פשוט קורס כשביחד אתו חלום שלם".

"הדבר הנורא ביותר שנתניהו אמר זה שהערבים רוצים להשמיד אותנו", אמר טיבי. "יש פה בחדר אדם שעזר ליילד ילדים שמתוכם רוב יהודי". בכיר הרשימה הדגיש כי "בני גנץ הוא לא כוס התה של הרשימה הערבית, אבל אמרנו שנעשה הכול כדי להפיל את נתניהו וברירת המחדל היא להמליץ על גנץ. אנחנו רוצים החלטת ממשלה למגר את הפשיעה, להפסיק את הריסות הבתים, תכנית לפיתוח כלכלי ותעסוקה". מנסור עבאס הוסיף: "אנו בוחרים בגנץ כברירת מחדל". עופר כסיף הוסיף: "ראש הממשלה היוצא לא רק פגע על ידי הסתה שיטתית נגד המיעוט הערבי, הוא גם פגע בכל רכיב של דמוקרטיה".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה