חדשות בארץ

כוכבי העניק את צל"ש הרמטכ"ל לבני משפחתו של סגן-אלוף מ’ ז"ל

בני משפחתו של סגן-אלוף מ' ז"ל, שנפל בנובמבר 2018 במהלך המבצע החשאי בחאן יונס, קיבלו בשמו את הצל"ש: "מ' היה קצין מיוחד, וייזכר כדמות מופת"

כתב הצל"ש לסגן-אלוף מ’ (צילום: דובר צה"ל)כתב הצל"ש לסגן-אלוף מ’ (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי העניק הבוקר (ראשון) את צל"ש הרמטכ"ל לבני משפחתו של סגן-אלוף מ' ז"ל, שנפל בנובמבר 2018 במהלך המבצע החשאי בחאן יונס שברצועת עזה.

לאות כבוד והערכה, טקס הענקת הצל"ש התקיים בביתו של סגן-אלוף מ', אליו הגיע כוכבי יחד עם ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, ומפקדים נוספים.

לפני כשבועיים החליט כוכבי להעניק את הצל"ש לסגן-אלוף מ' ז"ל, ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו בשטח אויב בנחישות, בקור רוח ובאומץ, להגנה על חבריו. בהמשך פעל מתוך יוזמה וחתירה למגע, נטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. את הצל"ש קיבלו – בשם יקירם – הוריו, אלמנתו וילדיו של סגן-אלוף מ'.

"זהו מקרה יוצא דופן של גבורה בולטת", אמר כוכבי בטקס. "אני מכיר את מ' עוד מהימים שהוא היה קצין צעיר בחטיבת הצנחנים. לצד הכישורים הרבים שלו הוא היה איש צנוע, איש שתוכו כברו, איש של אמת, איש שידעת שמה שאתה רואה זה מה שיש".

"הפעילות בה נהרג מ' היא חלק מאירוע שיכול היה להסתיים באופן הרבה יותר חמור", ציין הרמטכ"ל. "הוא קיבל החלטה, שבעזרתה הצליח ליצור את התנאים כדי שלא נתדרדר למשבר בעל השלכות אסטרטגיות. אני מצדיע למ׳ על האופן בו פעל. רק מי שהיה בכאלה מצבים יודע אילו עוצמות, לחצים וכובד של שיקולים מונחים על הכתפיים ומתרוצצים בראש בשברירי השנייה הזו. לא רק אני מלא הערכה למ'. בשם צה"ל כולו אני אומר תודה על האופן שבו פעל ברגעים הללו. מ' היה קצין מיוחד, וייזכר כדמות מופת".

בהמשך היום עתידים להתקיים טקסי הענקת צל"שים ותעודות הערכה באגף המודיעין ובחיל-האוויר, ללוחמים שלקחו חלק במבצע ובחילוץ הכוח לשטח ישראל.

תגיות:צל"שאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה