חדשות בארץ

אהוד ברק נגד ליברמן: אופורטוניסט וציניקן, מלה שלו מעולם לא הייתה מלה

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, תקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וטען כי התנהלותו מעידה על כוונתו להכשיל הקמת ממשלה בראשות גנץ או נתניהו ולהציג את עצמו כמועמד חלופי: "ההתלהבות החדשה ממנו במחנה המרכז-שמאל היא לא יותר מאשליית קיץ מתוקה, שתחמיץ או תתאדה בבוא הסתיו"

ברק (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ברק (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

לקראת תחילת סבב ההתייעצויות של המפלגות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, יצא הלילה (ראשון) ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, במתקפה חריפה נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

ברק, שהיה מועמד מספר 10 במחנה הדמוקרטי ונותר מחוץ לכנסת, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי לבני גנץ "יש יותר ממליצים ומפלגה גדולה יותר. אפילו הראשון בין השניים מספיק כדי שהנשיא יטיל עליו את הקמת הממשלה". הוא השווה בין התנהלותו של ליברמן להתנהלותה של הרשימה המשותפת, שעל פי הדיווחים אתמול שוקלת להמליץ על גנץ לתפקיד ראש הממשלה: "'המשותפת' מגלה תבונה, סובלנות וגמישות יותר מבעבר. יש לקוות שגנץ ישכיל לטפל בה נכון. עניין ליברמן הוא כנראה הרבה יותר מסובך. אין שום סימן לנכונותו לעמוד מאחורי התחייבותו המקורית להמליץ על מי שיהיה המפלגה הגדולה ביותר. וגם לא לכוונה שהצהיר עליה, להכריח את הליכוד להחליף את נתניהו".

"מהגמגום של ליברמן, בקשר להמלצה על גנץ, עולה חשד כבד שליברמן איננו מתכוון לממשלה רחבה בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו, רצונו כנראה להוביל לכישלון של שניהם", הוסיף ברק. "כישלון שבעקבותיו על פי החוק, יכול כל חבר כנסת ש- 61 עומדים מאחוריו לדרוש להקים ממשלה. הערכתו היא כנראה, שהרתיעה ממועד ג' לבחירות, בראשית 2020, תוביל את הכנסת אל הרע במיעוטו, ממשלה בראשותו".

"הכיוון יסתמן עוד במהלך השיחות עם הנשיא היום. אבל ראוי לאמר כבר כעת, ממשלה בראשות ליברמן היא אפשרות גרועה", תקף ראש הממשלה לשעבר. "זהו אופורטוניסט, ציניקן שטובל בשחיתות מכל עבר. מלה שלו מעולם לא היתה מלה. שאלו את הנייה, את סכר אסואן או הביטו במה שקורה היום. הישגיו במשרד החוץ והבטחון לא זוהו עדיין. ההתלהבות החדשה ממנו במחנה המרכז-שמאל היא לא יותר מאשליית קיץ מתוקה, שתחמיץ או תתאדה בבוא הסתיו. ליברל הוא לא. לא היה ולא יהיה. ההיפך".

ברק ציין כי "תרומתו החיובית היחידה" של ליברמן "עשויה להיות לאפשר, דרך המלצה על גנץ, לכונן ממשלה צרה וקצרת ימים, ללא הליכוד. ממשלה כזאת תוביל מיד להורדת מועמדות נתניהו. כך תתאפשר הרחבתה, בראשות גנץ ובנוכחות ליברמן כחבר. לא כראש".

בסיכום דבריו מתח ברק ביקורת נוקבת – ולא בפעם הראשונה – על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכינה אותו "היועץ בקצב הצב". לדבריו, למנדלבליט תפקיד קריטי במשבר הפוליטי אליו נקלעה ישראל: "הוא האיש שבסמכותו, בכוחו ובאחריותו, מכוח היותו נאמן הציבור, ולא משרת של נתניהו, לחתוך באבחה אחת את הקשר הגורדי המשפטי פוליטי הזה, ולהודיע את החלטתו בענין כתבי האישום מיד לאחר השימוע. עוד במחצית אוקטובר. המצב המשפטי שייווצר לא יאפשר להטיל על נתניהו הרכבת ממשלה. הליכוד ייאלץ להחליפו, ובהסתברות גבוהה יחבור לממשלת אחדות רחבה".

"כל התנהגות אחרת של היועץ, כשברקע אינסוף 'הנחות סלב' שכבר נעשו על ידו לנתניהו ומשפחתו, תטיל צל כבד על מורשתו, על מעמד מוסד היועץ ועל עיקרון השוויון בפני החוק. התנהלות כזאת גם תוליד סיכון כבד לעתיד הדמוקרטיה ולנורמות השלטון בישראל. קום מנדלבליט והתעשת. לפני שיהיה מאוחר מדי", חתם ברק את דבריו.

תגיות:אהוד ברקאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה