חדשות בארץ

נתניהו מכחיש: "דיווחים שקריים, לא מתכוון להגיע לעסקת טיעון"

דוברו של ראש הממשלה מסר כי פרקליטי נתניהו יתייצבו לשימוע במועד המתוכנן ואף "יציגו בו טענות מוחצות".‎ אתמול פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה מתכוון להאיץ בשבועות הקרובים את קבלת ההחלטה בשאלת העמדתו לדין של נתניהו

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (חמישי) כי "אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון". לפי הודעת דוברו יונתן אוריך, פרקליטיו של נתניהו יופיעו כמתוכנן לשימוע, ואף "יציגו בו טענות מוחצות".

אתמול  דווח בחדשות 12 כי בפרקליטות המדינה הבהירו לאחר הבחירות כי הם "לא רואים שום תסריט בו תאריך השימוע נדחה בשל האירועים הפוליטיים". השימוע, שייערך בראשית אוקטובר, יהיה תקופה קצרה לפני שפרקליט המדינה, שי ניצן, יעזוב את תפקידו. ניצן ידוע בגישתו המחמירה בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, והוא צפוי לפרסם חוות דעת מנומקת לאחר השימוע.

בהמשך לכך, אתמול פורסם ב"הארץ" כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון להאיץ בשבועות הקרובים את תהליך קבלת ההחלטה בשאלת העמדתו לדין של נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, וכי ההחלטה תתפרסם באופן סופי זמן קצר לאחר השימוע.

בראשית כהונתה הקצרה של הכנסת ה-21, עוד קודם שפוזרה, ניסה  ראש הממשלה לקדם חוקי חסינות שימלטו אותו מהעמדה לדין, כאשר בראשונה פעל לקידום פסקת ההתגברות שתגביל את כוחה של הרשות השופטת בחקיקות הכנסת. אלא, שנתניהו נכשל ביוזמה זו, כמו גם בסיכויים לכונן ממשלה שתקדם חוקים אלה, ומשכך הוא מתייצב לשימוע כשהוא פגיע.

עו"ד אורי קורב, מי שהיה התובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ואף שימש בתחילת התהליך כתובע בתיקיו של נתניהו, אמר השבוע כי ראש הממשלה פנה אליו בבקשה כי ייצג אותו במשפט. קורב לא פסל את האפשרות כי ייענה להצעה, אך אמר כי "בשלב זה אני לא מסייע".

בהתייחס לשימוע הוסיף קורב כי "רובו של הליך השימוע לא מחויב על פי חוק", וכי "ההליך הוא מה שנקרא נוהג, ואין כללים שקבועים בחוק. כאן ביקש היועמ"ש להגיש טיעון כתוב מראש, אבל אם אתה לא מגיש זה לא אומר שלא יהיה שימוע".

כזכור, נתניהו חשוד בתיקי טובות ההנאה (1000), השיחות עם מוזס (2000) ובזק-וואלה (4000). השימוע אמור היה להיערך עד 10 ביולי, אולם נדחה בעקבות העובדה כי עורכי דינו של נתניהו נמנעו מלאסוף את חומרי החקירה. במהלך הזמן נתניהו ניסה מספר רב של פעמים להביא לדחיית השימוע לנוכח הבחירות שהתקיימו שלשום, אולם מנדלבליט סירב. ראש הממשלה האשים את היועמ"ש ב"אי-צדק", והוסיף כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

תגיות:תיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה