חדשות בארץ

דובר צה"ל על האזעקות בדרום: "מדובר באזעקות שווא. לא שוגרו רקטות"

התרעות צבע אדום של פיקוד העורף הופעלו הערב ביישובים ניר עם, גבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, ארז ומפלסים. עד כה לא דווח על נפילות או נפגעים. מאות נמלטו למרחבים המוגנים בזמן בזמן הפנינג במתנ"ס בעיר עם מאות ילדים והורים

שיגורי רקטות מעזה (צילום: פלאש 90)שיגורי רקטות מעזה (צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר הערב (חמישי) כי התרעות צבא אדום שנשמעו בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה היו אזעקות שווא וכי לא שוגרו רקטות. מהדיווחים בשטח עלה כי מערכת כיפת ברזל שיגרה ארבעה טילי יירוט מעל העיר שדרות. במקביל, בצה"ל בודקים את הסיבה לשיגורים על ידי סוללות מערכת ההגנה.

מועצת שער הנגב מסרה כי "בהמשך לאזעקות במרחב שער הנגב, לאחר בדיקה לא אותרו נפילות בשטח המועצה האזורית. בנוסף, אין נזק בגוף או ברכוש".

האזעקה נשמעה בזמן שמאות הורים וילדים התאספו להפנינג במתנ"ס העירוני בשדרות במסגרת אירוע "שדרות מרקט". בעת הישמע האזעקות נמלטו מאות למרחבים המוגנים.  "אנחנו פשוט לא מאמינים שזה קורה שוב. ילדים התעלפו, יש הרבה נפגעי חרדה", אמרה מנהלת המתנ"ס.

אמש הופעלה התרעת צבא אדום בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. דובר צה"ל מסר כי מדובר ברקטה ששוגרה לעבר ישראל, אולם לא חצתה את הגבול והתפוצצה באזור רפיח. בצה"ל הדגישו כי ההתרעה לא הופצה על ידי פיקוד העורף. "כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד, על פי הנדרש", מסר דובר צה"ל.

במועצה האזורית אשכול מסרו לתושבים כי "לפני זמן קצר הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח באמצעות אפליקציית פיקוד העורף. לא הופעלה התרעה בישוב במועצה. לא ידוע על נפילות בשטחנו. ככל הנראה נפילה בשטח הרצועה".

שיגורי הרקטות מגיעים לאחר שבוע שקט יחסית, וברקע הכוננות הגבוהה בצה"ל מפני ניסיון של ארגוני הטרור ברצועה להסלים את המצב. במערכת הביטחון העריכו בשבוע שעבר כי בג'יהאד האיסאלמי, ינצלו את המצב הפוליטי הרגיש בישראל כדי להעלות את רף המתיחות, מתוך הבנה כי ישראל תימנע מעימות צבאי בתקופת בחירות.

תגיות:עזהחמאסההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה