חדשות בארץ

המגעים להרכבת הממשלה: ריבלין יחל בהתייעצויות ביום ראשון

נשיא המדינה יחל את סבב ההתייעצויות עם נציגי כלל הסיעות כבר ביום ראשון הקרוב. כחול לבן, שזכתה במספר המנדטים הגדול ביותר, תהיה הראשונה. ההתייעצויות צפויות להיערך יומיים

נתניהו, גנץ וריבלין לוחצים ידיים, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, גנץ וריבלין לוחצים ידיים, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (חמישי) כי כבר ביום ראשון יחל את סבב התייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בדיונים עם המועמדים שהומלצו על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה ה-34.

ביום רביעי יקבל הנשיא את תוצאות האמת מיו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, וישקול את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות – אם יידרש לכך. סדר ההתייעצויות נקבע לפי גודלן של המפלגות, כאשר כחול לבן, שזכתה ב-33 מושבים בכנסת לעומת הליכוד שקיבל 31, תהיה הראשונה בהתייעצויות. מבית הנשיא נמסר כי לאחר סבב ההתייעצויות שצפוי להיערך כיומיים, וברקע הבקשות אשר יופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו, במידת הצורך, את המועמדים להרכבת ממשלה בכפוף להמלצות הסיעות.

הודעת נשיא המדינה מגיעה בתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות, שעדכן אותו כי לא צפוי שינוי דרמטי במפת המנדטים עד לתום ספירת הקולות. כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנשיא ריבלין הנחה על העברת מפגשיו עם נציגי הסיעות בשידור חי, בכול ערוצי התקשורת השונים, זאת מתוך כוונה לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

בנוסף, ראשי הסיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יוכלו לעשות זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא, במרכז התקשורת שיוקם בבית הנשיא עבור ההתייעצויות.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה