חדשות בעולם

איראן מאיימת: כל מתקפה נגדנו תוביל ל"מלחמה כוללת"

שר החוץ האיראני מאיים כי מתקפת תגובה מצד ארצות הברית על תקיפת מפעלי הנפט הסעודיים תוביל את ארצו להילחם "עד החייל האמריקני האחרון". לדבריו, "בעלי ברית שאפתניים מנסים להונות את טראמפ ולגרור אותו למלחמה". טראמפ: ההחלטה שלא לתקוף באיראן מעידה על חוזק

זריף (צילום: שאטרסטוק)זריף (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הזהיר היום (חמישי) מפני מתקפת תגובה אמריקנית או סעודית נגד ארצו, ואיים כי היא תוביל ל"מלחמה כוללת". דבריו של זריף באים בצל הודעת וושינגטון כי טהראן אחראית למתקפה על מתקני הנפט של סעודיה, ולאחר שבממשל האמריקני הודיעו על הטלת סנקציות חדשות על איראן.

"אני מוסר הצהרה רצינית שאנחנו לא רוצים מלחמה. אנחנו לא רוצים להיות מעורבים בעימות צבאי, אבל לא נמצמץ בהגנה על השטח שלנו", אמר זריף בראיון לרשת CNN. הוא הוסיף כי אם וושינגטון או ריאד יתקפו בארצו, איראן תילחם עד "החייל האמריקני האחרון".

קודם לכן האשים זריף בכירים בממשל האמריקני ו"בעלי ברית שאפתניים" בכך שהם מנסים להונות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ולגרום לו לצאת למלחמה עם איראן. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הגיב לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שהאשים אמש את איראן ב"פעולת מלחמה": "'פעולת מלחמה' או הסתה למלחמה?", תהה זריף. "השאריות של ה-B Team (כינוי מזלזל ליועץ לביטחון לאומי האמריקני לשעבר ג'ון בולטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן) מנסים להונות את טראמפ ולגרור אותו לעבר מלחמה".

דבריו של שר החוץ האיראני באים בעקבות הודעת משרד ההגנה של סעודיה שהציג אמש שרידי מל"טים וטילי שיוט שמוכיחים, כך לדבריהם, כי איראן אחראית למתקפה על שני מפעלי הנפט של ארצם בסוף השבוע. בהצהרה נטען כי השרידים מוכיחים "ללא ספק" כי טהראן הייתה מעורבת בתקיפה, אולם נזהרו מלהצהיר כי איראן תקפה בעצמה.

לפי דובר משרד ההגנה, טורקי אל-מלכי, התקיפה נעשתה באמצעות 18 כלי טיס בלתי מאוישים, וב-7 טילי שיוט. "המתקפה לא הייתה על 'ארמקו' או על סעודיה. מדובר בניסיון לפגוע בכלכלה העולמית. יש לנו הוכחה שאיראן מעורבת בפעולות טרור באזור באמצעות שליחיה", אמר אל-מלכי.

לדבריו, "איראן ניסתה לשבש את העובדות. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לפעול מול הצעדים של איראן באזור". הדובר הוסיף כי "סעודיה יכולה להגן על התשתיות שלה".

באיראן מיהרו להגיב להודעת סעודיה, ואמרו כי מסיבת העיתונאים מראה כי "סעודיה אינה יודעת דבר על איפה נוצרו הטילים והמל"טים או מהיכן שוגרו. סעודיה לא הצליחה להסביר מדוע מערכת ההגנה שלה לא הצליחה ליירט אותם". כזכור,, מי שלקחו אחריות על התקיפה אלו המורדים החות'ים בתימן, שהקואליציה הסעודית נלחמת בה מזה שנים.

אתמול הודיע טראמפ כי הורה למזכיר האוצר שלו, סטיבן מנוצ'ין, להגביר את הסנקציות על איראן, זאת בהמשך לעמדת ממשלו כי איראן אחראית למתקפת טילי השיוט והמל"טים על מתקני הנפט בסעודיה. טראמפ כתב בהודעתו כי הסנקציות יוגברו "משמעותית", אולם לא פירט. בהמשך אמר לכתבים כי בתוך 48 שעות הוא ימסור פרטים נוספים. הוא הוסיף כי החלטתו שלא לתקוף באיראן מעידה על חוזק. "לתקוף באיראן יהיה קל", אמר. לדבריו, התגובה המיטבית למתקפה תהיה מלחמה, אולם יש אפשרויות אחרות.

שעות לאחר מכן נחת מזכיר המדינה האמריקני בסעודיה, שם צפוי להיפגש עם המלך סלמאן. עם נחיתתו אמר פומפאו כי "תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה פעולת מלחמה מצד איראן ולא מצד המורדים בתימן".

תגיות:איראןמוחמד ג'וואד זריףארצות הבריתסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה