חדשות בארץ

ליברמן לנתניהו: "תפסיק עם השטיקים, בוא לממשלת אחדות עם גנץ"

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי "בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר – נתניהו החל לעבוד על הספין החדש שלו". הוא קרא לראש הממשלה "להפסיק עם השטיקים והטריקים, בוא נשב אתה, גנץ ואנוכי ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה"

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר היום (חמישי) כי יפעל לקדם את כינונה של ממשלת אחדות עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו נאחז בקרנות המזבח. עליו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים", תקף ליברמן, "בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל".

"לגוש שהקים נתניהו אין שום קשר לימין", הוסיף ליברמן, "נתניהו כמו נתניהו, שהחזיר את חברון לערפאת והצביע בעד ההתנתקות, הוא בטח לא ימין אלא סתם 'כדאיניק'.

"יצירת 'גוש ההלכה' של 55-56 ח"כים של 'הליכוד' המפלגות החרדיות והמשיחיים, והקריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי", הוסיף.

ליברמן המשיך במתקפתו החריפה על ראש הממשלה: "נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול 'הליכוד' ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך".

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "למעשה, נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול"גוש ההלכה" שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה ויכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת".

עוד קודם לכן דווח בחדשות 12 כי ליברמן אמר היום בשיחות סגורות, דקות לאחר שגנץ הצהיר כי ממשלת האחדות תהיה רק בראשותו, כי הוא מתכוון להמליץ בפני נשיא המדינה על יו"ר כחול לבן ולא על נתניהו. ביום ראשון תתכנס סיעת ישראל ביתנו, שמהווה לשון מאזניים במערכה, ותדון במהלכים של המפלגה.

מוקדם יותר היום הגיב גנץ לקריאתו אליו של נתניהו כי יצטרף לממשלת אחדות. הוא הבהיר בישיבת סיעתו כי "לא ניכנע לאף תכתיב", וכי "ממשלת שיתוק לא תיטיב עם אזרחי ישראל".

גנץ תקף את נתניהו: "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא מתוך כנות, אחריות, ממלכתיות ורצינות. אני מתכוון לנהוג ברוח הדברים האלה שכבר אמרתי מקודם וגם ברוח הפתק שהנחתי בין אבני הכותל ערב הבחירות: הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו". עוד אמר גנץ, בהשראת אזכרתו של שמעון פרס ז"ל שבה לחץ יד לנתניהו: "ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

ראש הממשלה מיהר להגיב לדבריו של יו"ר כחול לבן, ואמר כי "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות".

"מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות", הוסיף נתניהו. "גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאתנו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה