חדשות בארץ

גנץ: "ניצחנו, אקים ממשלת אחדות בראשותי"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי מפלגתו ניצחה את הבחירות בעוד נתניהו לא הצליח להשיג גוש חוסם: "אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. נקשיב קשב רב לכולם, אבל לא ניכנע לאף תכתיב". נתניהו: "מופתע ומאוכזב. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת"

גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בצהריים (חמישי) על קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אליו להיכנס למשא ומתן על הקמת ממשלת אחדות "ללא תנאים מוקדמים".

בנאום שנשא בפתח ישיבת סיעתו בתל אביב, אמר גנץ כי מפלגתו היא שניצחה בבחירות, וכי הוא יעמוד בראש הממשלה הבאה: "ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר. לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות, הצביע והכריע הכרעה ברורה. העם בחר אחדות, וביקש שישראל תהיה לפני הכל. כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות, היא המפלגה הגדולה ביותר. נתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי אליו שאף, ובשבגינו גרר את כולנו לבחירות".

"אזרחי ישראל רוצים בממשלת אחדות היום, ואני מזכיר לכולם שאני מדבר על כך כבר כמעט שנה שלמה", הוסיף גנץ. "אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, ממשלה שתביא לידי ביטוי את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. אנחנו נביא לשינוי אמיתי בסדרי העדיפויות, ונרפא את החברה הישראלית על כלל חלקיה. מלאכת הרכבת הממשלה החלה. נקשיב קשב רב לכולם, אבל לא ניכנע לאף תכתיב. המשא ומתן יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. הוא ידרוש אורך רוח, נחישות ועמידה על העקרונות הפוליטיים הידועים לכולם. ממשלת שיתוק לא תיטיב עם אזרחי ישראל".

בסיום דבריו שיגר גנץ עקיצה לעברו של נתניהו, כשאמר כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא באים מתוך כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות. אני מתכוון לפעול ברוח הדברים האלה, וברוח הפתק שהנחתי בין אבני הכותל ערב הבחירות – 'הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו'".

 

לפיד: נתניהו מנסה להחליף את העם, נקים ממשלת אחדות ליברלית עם ליברמן

מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, שדיבר לאחר גנץ, טען כי "נתניהו מנסה לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות ואת הכרעת הרוב. זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא ניסה להקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זורק בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם, כמו המפא"יניקים ב- 77'. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות. המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית".

"זה לא תנאי שליברמן מציב לנו", הדגיש לפיד, "זו המטרה שלנו, על זה הלכנו לבחירות, כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית עם ליברמן, הליכוד ושותפים נוספים. ממשלה שבה נמצאים כל מי שמאמינים שצריכים להיות פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים ותחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. אדם אחד מונע את הקמתה של ממשלת אחדות ליברלית. מה שטוב למדינה קודם למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת".

נתניהו מיהר להגיב על דבריו של גנץ: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש", כתב בטוויטר. "הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר – לא לבחירות חוזרות, ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

מוקדם יותר היום, בנאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא שמעון פרס ז"ל, קרא נתניהו לגנץ להיפגש ולדון בהקמתה של ממשלת אחדות לאומית: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת – פרס צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים. גם בבחירות האלה אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך, בני, כמצוות הנשיא: הבה נפעל יחד, גם הפעם, כדי להביא את ישראל לחוף מבטחים".

"אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה, של כל המאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות, אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה", הוסיף נתניהו.

בשעות הבוקר הגיעו ראשי מפלגות הימין והחרדים לפגישה עם ראש הממשלה, במהלכה סיכמו על הקמת בלוק ימין. במסמך עליו חתמו נאמר כי  "המפלגות ינהלו משא ומתן קואליציוני במשותף, וייכנסו לכל ממשלה אך ורק במשותף. אף מפלגה לא תנהל משא ומתן נפרד, ולא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות. מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו".

(עודכן: 14:57)

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה