חדשות בארץ

שליחו של טראמפ יגיע לארץ וייפגש עם נתניהו

ג'ייסון גרינבלט, שהודיע לאחרונה על פרישתו מתפקידו כשליחו המיוחד של הנשיא טראמפ לאזור, יגיע לישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדיון בתוכנית השלום של הממשל. ייתכן וגרינבלט ייפגש גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ

גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)
אא

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, יגיע היום (חמישי) לישראל, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הביקור הלא מתוכנן יתקיים בעקבות הערפל השורר במערכת הפוליטית בארץ לאחר תוצאות הבחירות. לאור הנסיבות הפוליטיות שנוצרו, גרינבלט יבחן מהו העיתוי הנכון לפרסום תוכנית השלום של הממשל האמריקני. על פי הערכות שונות, בממשל לא דוחים על הסף את האפשרות להשיק את חלקה המדיני של עסקת המאה עוד במהלך המשא ומתן הקואליציוני בישראל. כזכור, חלקה הכלכלי של התוכנית יצא לדרך בסדנה שנערכה בחודש יוני במנאמה בירת בחריין.

על פי דיווחים שונים, גרינבלט צפוי להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. מכחול לבן נמסר, עם זאת, כי טרם נקבעה פגישה בין שני האישים.

כזכור, בתחילת החודש הודיע גרינבלט כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו בשבועות הקרובים, לאחר ששימש כשליחו של הנשיא טראמפ במשך קרוב לשלוש שנים. מקור בכיר בבית הלבן אמר כי גרינבלט התכוון מלכתחילה לכהן בתפקיד במשך שנתיים, והחליט כי הגיעה העת לפרוש. הבכיר הוסיף, כי גרינבלט ימשיך בתקופה הקרובה לעקוב מקרוב אחרי תוכנית השלום.

גרינבלט, יהודי אורתודוכסי בן 52, כיהן כסגן נשיא וכיועץ משפטי של ארגונו העסקי של טראמפ. במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב- 2016 הוא שימש כיועצו של טראמפ לענייני ישראל, ועם בחירתו לנשיא הוא מונה לשליחו המיוחד של הממשל לאזור. בתוקף תפקידו, הוא היה אחד ממובילי צוות השלום האמריקני, ופעל לגיבושה וניסוחה של תוכנית השלום. את מקומו ימלא אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ העומד בראש צוות השלום.

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה