חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: "צו השעה – ממשלת אחדות רחבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיפגש עמו עוד היום על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית: "העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה". ראשי מפלגות הימין והחרדים חתמו על התחייבות לנהל משא ומתן קואליציוני במשותף, והצהירו כי נתניהו הוא מועמדם לראשות הממשלה

נתניהו וגנץ (צילומים: פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילומים: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (חמישי) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיפגש עמו על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית.

"במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם", אמר נתניהו.

"אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין, וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן. עכשיו אני קורא לך, חבר הכנסת בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".

"לכן אני קורא לך, בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות – אני נגד זה. צו השעה – ממשלת אחדות רחבה, עוד היום".

בכיר ימינה, נפתלי בנט, הביע תמיכה בדבריו של נתניהו: "יש להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו, שאליה מוזמן כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אף אחד לא פוסל אף אחד. לא פוסלים את החרדים, את לפיד ובטח לא את נתניהו. העם הכריע אחדות. העם רוצה ממשלה שתקום ותחזור לנהל את הכלכלה, החינוך והביטחון".

"כולם יצטרכו להתפשר", הוסיף בנט. "בני גנץ צריך להיענות מיד לקריאת ראש הממשלה נתניהו להיפגש, ולהפסיק עם החרם המטופש הזה. יש מדינה לנהל".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הצטרף לדבריו של בנט: "החברה הישראלית פצועה מהבחירות האחרונות, וצריכה להתאחד כדי להבריא את השסעים. אסור להביא לבחירות נוספות. בני, אני מכיר אותך שנים. אני יודע שיש לך אחריות לאומית לאיחוי הקרעים. בוא עוד היום לממשלת אחדות עם כל השותפות המאמינות במדינה יהודית ודמוקרטית בראשותו של נתניהו. סומך עליך שלא תתן לנו להיגרר לבחירות נוספות".

זמן קצר לאחר הודעתו של נתניהו, דווח כי לשכתו פנתה ללשכתו של גנץ, על מנת לתאם מועד לפגישה בארבע עיניים עוד היום.

קריאתו של ראש הממשלה לגנץ פורסמה בתום פגישה נוספת שקיים הבוקר עם ראשי מפלגות הימין והחרדים, במהלכה חתמו על מסמך בו נאמר: "המפלגות ינהלו משא ומתן קואליציוני במשותף, וייכנסו לכל ממשלה אך ורק במשותף. אף מפלגה לא תנהל משא ומתן נפרד, ולא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות. מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

(עודכן: 11:12)

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה