חדשות בארץ

טראמפ מבהיר: "מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל – לא עם ראש הממשלה"

נשיא ארה"ב מגיב לראשונה לתוצאות הבחירות, ושלח מסר מרגיע לפיו יחסו לישראל אינו תלוי בראש הממשלה: "מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל". טראמפ אמר כי הוא עוקב אחר התוצאות וכי "זה צמוד מאוד". נשיא ארצות הברית טרם שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו

טראמפ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טראמפ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הערב (רביעי) לראשונה לתוצאות הבחירות בישראל, והבהיר כי יחסו לישראל אינו תלוי בזהותו של ראש הממשלה. "מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל", אמר בשיחה עם כתבים בקליפורניה. טראמפ הוסיף כי הוא עוקב אחר התוצאות וכי "זה צמוד מאוד". לדבריו, הוא טרם שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה כי ביטל את השתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם שתתקיים בשבוע הבא בניו יורק, זאת בשל "הנסיבות הפוליטיות". בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי במקומו ינאם שר החוץ ישראל כץ.

לפי העולה מההצהרות שסיפקו נתניהו והנשיא טראמפ בשבועות האחרונים, השניים אמורים היו להיוועד בשולי העצרת באו"ם, שתתקיים ביום שלישי, ולדון לגבי ברית ההגנה בין שתי המדינות – אותה הזכיר נתניהו מספר רב של פעמים לאורך הקמפיין, כשהוא הגדיר אותה כ"הישג ישראלי".

בסוף השבוע הודיע טראמפ כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו באשר לאפשרות כי תקודם ברית הגנה משותפת בין שתי המדינות. "שוחחתי היום עם ראש הממשלה נתניהו על האפשרות לקדם ברית הגנה משותפת בין ארצות הברית לישראל שתעודד את הברית האדירה בין שתי המדינות שלנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה להמשך הדיונים לאחר הבחירות בישראל, כשניפגש באו"ם בהמשך החודש".

ראש הממשלה בירך על דבריו של הנשיא האמריקני וכתב: "תודה ידידי היקר הנשיא טראמפ. למדינת היהודים מעולם לא היה חבר טוב יותר בבית הלבן. אני מצפה לקידום ברית הגנה היסטורית בין ארה"ב לישראל בפגישתנו באו"ם. נמשיך יחד במלוא העוצמה את המאבק המשותף שלנו בטרור".

אלא, שתוצאות הבחירות אילצו את ראש הממשלה לשנות סדרי עדיפויות ולהודיע על ביטול ההשתתפות, ויחד איתה על מפגש הפסגה. כזכור, מתוצאות האמת עולה כי מערכת הבחירות השנייה ל-2019 הסתיימה באופן עגום יותר לנתניהו משהיה לו בסבב הבחירות באפריל, אז היו לו 60 ממליצים, בעוד שבבחירות הנוכחיות הוא גרף 56 ממליצים בלבד, עובדה שמונעת ממנו בשלב זה להרכיב ממשלה.  

לצד זאת, נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל את תוצאות האמת מיו"ר ועדת הבחירות ביום רביעי – בזמן שנתניהו אמור היה לשהות בארצות הברית – וצפוי כבר באותו ערב להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. נתניהו לא מעוניין שלא לנכוח בשטח, כאשר יש סיכוי לא מבוטל שהמלאכה תורכב על יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואולי אף, בתרחיש פחות סביר, על אחד מבכירי הליכוד לאור הצהרות גנץ כי לא יישב עם נתניהו, והצהרותיו ההחלטיות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יישב עם המפלגות הערביות.

תגיות:דונלד טראמפבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה