חדשות בארץ

ראשי מפלגות הימין סיכמו עם נתניהו: צוות מו"מ משותף לכל הגוש

נתניהו סיכם עם סיעות הימין-חרדים על הקמת בלוק אחיד ש"יסנדל" את גנץ וימנע ממנו להקים ממשלה, זאת לאחר שהנשיא יאלץ להעניק תחילה לגנץ את הרכבת הממשלה, ולאחר שייכשל המנדט יחזור אליו וכך יוכל להפעיל על האחרון מכבש לחצים

נתניהו וסיעות הימין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וסיעות הימין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בסופה של פגישה הערב (רביעי) בין ראשי סיעות הימין והחרדים לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, סוכם על הקמת בלוק ימין אחיד, שיעמוד חוצץ מול כינונה של ממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ. עוד נקבע כי המפלגות יקימו צוות משא ומתן משותף לכל סיעות גוש הימין.

בפגישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, נכחו ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, ראשי ימינה – שהתפצלה אמש – נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'. יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם נתניהו עוד מוקדם יותר היום, זאת מאחר ולא יכול היה להצטרף לפגישה בשל האזכרה שנערכת לשר לשעבר דוד אזולאי.

נתניהו הציע בפניהם כי הגוש ילך יחדיו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ויצהיר בפניו כי ראש הממשלה המכהן הוא המתאים בעיניהם להרכבת הממשלה. אולם, מחשש כי נתניהו ישתמש בהם רק כדי לצלוח את המשוכה אצל הנשיא ולאחר מכן ידלג למו"מ עם גנץ וישראל ביתנו, ראשי המפלגות דרשו ממנו כי יתחייב פומבית ללכת רק איתם לקואליציה.

כלל לא ברור במה יועיל הסיכום לגוש הימין שעל פי תוצאות האמת, מספירה של 91%, זוכה ל-55 מנדטים בלבד ורחוק מהמספר 61. עם זאת, הערכות הן כי מטרתו העיקרית של המהלך הוא כדי ליצור מצב שבו ייאלץ הנשיא להטיל תחילה את הרכבת הממשלה על גנץ, ולאחר שייכשל המנדט יוחזר לנתניהו, שבשלב ההוא כבר יוכל להפעיל מכבש לחצים על גנץ וסיעת כחול לבן.

"הכול בסדר, אנחנו עובדים כדי להקים ממשלה טובה לישראל", אמר מספר 2 בימין החדש, נפתלי בנט, בשיחה עם ynet. אמש הודיעה יו"ר המפלגה, איילת שקד, כי תמליץ על נתניהו, וכי המפלגה המפוצלת תנהל יחד עם שאר החברים לשעבר בסיעה את המו"מ הקואליציוני.

יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, חזר על הצהרתו כי סיעתו תמליץ על נתניהו. בהתייחס לשאלה האם יציב תנאי סף לתמיכה בו, ליצמן אמר: "אני לא צריך לדרוש את זה כי הוא אמר כל הזמן, שהוא הולך רק אתנו". על אפשרות של ישיבה בממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: "לא מכיר אותו. אני לא יודע מי זה ליברמן, הוא שר בממשלה?" לצד זאת, אתמול הבהיר ליצמן כי לא יישב עם מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד. "יש הבדל ביניהם – כי לפיד עשה את זה, ליברמן לא עשה כלום. הוא אמר שהוא לא רוצה לשבת אתנו", הסביר היום.

במענה להצהרתו של ליברמן כי יישב לממשלה רק אם יקודם לימודי ליבה לחרדים, הגיב ליצמן: "אני מוכן לשבת עם ליברמן אם הוא יניח תפילין כל היום וישמור שבת".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה