חדשות בארץ

ליברמן לנתניהו וגנץ: "אם לא תודיעו על ממשלת אחדות – אל תתקשרו אליי"

יו"ר ישראל ביתנו פנה לשני השחקנים הראשיים של מערכת הבחירות והבהיר להם: "אם לא תכריזו על כוונתכם לממשלה לאומית ליברלית - אל תתאמצו להתקשר אליי". ליברמן לנשיא המדינה: "חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל בהרכבת הקואליציה. הוא צריך לקרוא עוד השבוע לנתניהו וגנץ אליו לפגישה, שממנה ייצא מסר של אחדות"

ליברמן, היום (צילום: פלאש 90)ליברמן, היום (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר היום (רביעי) כי יעמוד בהבטחת הבחירות שלו, וכי האופציה היחידה מבחינתו לכונן ממשלה תהיה רק באמצעות הקמת ממשלה לאומית-ליברלית רחבה. "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם – שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת. אני אומר להם בצורה חדה וברורה: אל תבזבזו את זמנכם לריק, לנסות להתדיין או להפעיל חצים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

מספירת 91% מהקולות עולה כי גוש הימין-חרדים יורד ל-55 מנדטים, לעומת 56 מנדטים לגוש השמאל-מרכז ו-9 לישראל ביתנו. עוד עולה מתוצאות האמת כי הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, וחיזקו את כוחם בשני מנדים יותר מהבחירות הקודמות.

"מאתמול בערב אני שומע כל מיני פרשנים שמציגים כל מיני תרחישים ומנסים להרכיב קואליציות מדומיינות", אמר יו"ר ישראל ביתנו, "על מנת לא לבזבז לכם את הזמן אני רוצה להבהיר: נשב אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה שתהיה מורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. על מנת להוריד מסדר היום תרחיש נוסף, אני מדגיש: לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

בנוגע לישיבה עם המפלגות החרדיות, אמר: "לאורך מערכת הבחירות שמענו שיח של שנאה מכיוונם. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל לא אויבים. אנחנו רוצים מדינה נורמלית, שבה האזרחים יחיו על פי העיקרון של חיה ותן לחיות".

ליברמן קרא לנשיא המדינה ראובן ריבלין לקחת חלק "הרבה יותר פעיל" בהרכבת הקואליציה. "המפתח כרגע נמצא בידי הנשיא", הדגיש. "אני סבור שהוא צריך לקרוא עוד השבוע לנתניהו ולגנץ אליו לפגישה, שממנה יצא מסר של אחדות". את דבריו חתם באמירה לפיה "אנחנו לא דואגים שתקום ממשלת אחדות בלעדינו. אנחנו דואגים למדינת ישראל". לפי יו"ר ישראל ביתנו, "היינו רוצים להיות חלק מהקואליציה, אבל נסתדר גם באופוזיציה אם זה ישרת את טובת המדינה".

מוקדם יותר היום, לאחר היוודע תוצאות האמת לפיהן חיזק את כוחו וזינק ל-9 מנדטים, אמר ליברמן כי "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. לא נצטרף לשום אופציה אחרת". הוא הבהיר כי "לא קיימת אפשרות לסיבוב שלישי. צריך 61 תומכים בפיזור הכנסת – זה לא קיים".

בהתייחסות לתנאי היסוד של מפלגתו לכניסה לממשלה, הצהיר יו"ר ישראל ביתנו כי "אנחנו לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש לחוק גיוס בני ישיבות עם כל נקודה וכל פסיק, בדיוק כמו שזה עבר ביולי 18 בקריאה הראשונה. תנאי סף לכניסה לממשלה זה לימודי ליבה במסגרת חינוך חרדי. אנחנו נתנה כל תמיכה ממשלתית במסגרת חינוך חרדי אך ורק עם כניסת לימודי ליבה. אנחנו לא נוותר לא על ביטול חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. עד שלא נשמע דברים ברוח הזו אין לי מה לדבר לא עם גנץ ולא עם נתניהו. לא שוחחתי וגם לא מתכוון לשוחח".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה