חדשות בארץ

עמיר פרץ על תוצאות הבחירות: "היה לנו הישג גדול מאוד"

בתגובה לתוצאות המאכזבות שהשיגה מפלגת העבודה-גשר בבחירות לכנסת ה- 22, טען היו"ר עמיר פרץ כי בתנאים בהן פעלה המפלגה, מדובר ב"הישג גדול"

פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה לתוצאות הבחירות, לפיהן צפויה המפלגה לקבל 6 מנדטים. פרץ, שלאורך מערכת הבחירות טען כי החבירה של העבודה למפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס תניע קהלים חדשים להצביע עבורה ותוביל אותה למספר דו-ספרתי של מנדטים, אמר לכתבים בפתח ביתו שדרות: "בסך אנחנו חושבים שהיה לנו הישג גדול מאוד. בתנאים שבהם פעלנו, אין ספק שמדובר בהישג מאוד גדול". פרץ ייפגש בערב בתל אביב עם פעילי מפלגתו, וצפוי להתייחס לתוצאות ביתר הרחבה.

בנו של פרץ, אוהד, הביע תקווה כי יחול שיפור בתוצאה שהשיגה מפלגת העבודה-גשר לקראת סיום ספירת הקולות: "התחושות בסך הכול טובות. כשקוראים את המפה הכללית, רואים שהמשימה הגדולה של אבא שלי – להביא קולות חדשים למפלגה – הושגה במידה יפה. זה סיפתח לדברים הרבה יותר גדולים". הוא הוסיף, כי בסיטואציה בה קיבל אביו את ראשות המפלגה, ועם כל התמורות שהתחוללו, "זה היה מאבק להשיג את 6 המנדטים מקולות אחרים לגמרי".

"אבא שלי אמר דבר אחד ברור", הדגיש פרץ, "הוא לא יכול לשבת עם בנימין נתניהו".

כזכור, בבחירות שנערכו בחודש אפריל התרסקה מפלגת העבודה מ- 24 מנדטים ל- 6 בלבד, וניצבה בפני הרגע הקשה בתולדותיה. במפלגה החלה תסיסה, ונשמעו קריאות לפיהן על היו"ר אבי גבאי להתפטר מתפקידו. בחודש יוני הודיע גבאי כי לא יתמודד בפרמייריז על ראשות העבודה ועל פרישתו מרשימתה לכנסת. בפרמייריז, שנערכו בתחילת יולי, גבר פרץ על סתיו שפיר ואיציק שמולי. החלטתו לחבור ללוי אבקסיס גררה נגדו ביקורת עזה בשמאל. במחנה הדמוקרטי האשימו כי הוא חיבל במאמצים להגיע לאיחוד כולל בשמאל. פרץ מצדו טען כי קיבל החלטה אסטרטגית לנסות ולמשוך קולות מימין, על מנת ליצור "אלטרנטיבה אלקטורלית לבנימין נתניהו", כהגדרתו.

לקראת הישורת האחרונה של הקמפיין, הצביעו הסקרים על קירבתן של העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי לאחוז החסימה. לאור זאת, בשתי המפלגות קיבלו אמש באנחת רווחה את תוצאות המדגמים השונים, שצפו כי יצליחו להיכנס לכנסת. יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, מיהר לקרוא למפלגת העבודה לחבור למפלגתו, על מנת "לייצר סיעה גדולה, שתהווה בעתיד פלטפורמה לכל מצביעי השמאל בישראל, ושתיאבק בעתיד גם על הנהגת המדינה". מספר 2 ברשימה, סתיו שפיר – שערקה ממפלגת העבודה והצטרפה למיזוג בין מרצ ומפלגתו של אהוד ברק – טענה, בחשבון הטוויטר שלה, כי "מוקדם לסכם, אך זה כבר ברור: הקמת המחנה הדמוקרטי הצילה את השמאל הישראלי מהתפרקות, ונפילה מתחת לאחוז החסימה. והכי חשוב – היא הביאה סוף סוף את רוח הלחימה, שהמחנה שלנו זקוק לה כל כך. באותה הרוח צריך לקום מחר בבוקר למשימה הבאה: לבנות שותפות עם המפלגות הנוספות במחנה למען ממשלה חדשה".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה