חדשות בארץ

בעקבות הכישלון בבחירות: חילופי האשמות בימין הדתי

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף את בכירי ימינה שמנעו לדבריו את כניסתו לרשימה והביאו בכך לכישלון בבחירות. יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', הגיב: "בן גביר שרף שוב לימין, בפעם החמישית, עשרות אלפי קולות. אפס חשבון נפש, כולם אשמים חוץ ממנו"

בן גביר (צלם: יוסי זמיר, פלאש 90)בן גביר (צלם: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, וזאת בעקבות כישלונן בבחירות של מפלגות הימין הדתי.

"בן גביר מסתובב הבוקר כמו טווס נפוח מאולפן לאולפן", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "אפס לקיחת אחריות, אפס חשבון נפש, אפס אכפתיות מהתוצאות. כולם אשמים חוץ ממנו. לפחות הבוקר האמת חזקה ממנו: בן גביר שרף שוב לימין, בפעם החמישית, עשרות אלפי קולות. בניגוד להבטחות הכזב, הוא אפילו לא התקרב למחצית מאחוז החסימה".

"בפעם הקודמת הוא הביא לאיחוד (מפלגות הימין) מקסימום 30 אלף קולות", הוסיף סמוטריץ', "והפעם בקמפיין שקרי גירד עוד עשרות אלפי תמימים שהאמינו לשקריו ורצו להציל את ארץ ישראל מההתנהלות חסרת האחריות שלו. בעולם מתוקן האיש היה מתבייש להראות את הפרצוף שלו בציבור. אנחנו נמשיך מכאן באופטימיות, באחריות, באחדות, ובראש מורם".

בראיון לגלי ישראל, אמר בן גביר כי הוא חש "אכזבה עצומה" על שמפלגתו לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, אבל הוסיף: "אני יודע גם עכשיו שלאורך כל הדרך צדקנו. נתניהו הלך לנו על הראש בצעד טיפשי וחסר אחריות". הוא הוסיף ותקף את בכירי ימינה – נפתלי בנט, איילת שקד וסמוטריץ' – שלדבריו מנעו את הצטרפותו לרשימה: "אז אנחנו שווים רק שבעים אלף קולות? אוקיי, אז למה לא הסכימו לתת לנו את מה שביקשנו כדי להתאחד? הנה ראיתם, יש לי ציבור גדול שעומד מאחוריי. היה שם את בנט שפשוט לא רצה אותנו".

בימינה התעוררו לבוקר של מפח נפש, בעקבות התוצאות שהשיגה הרשימה, שהורכבה ממפלגות הבית היהודי-האיחוד הלאומי והימין החדש. על פי המסתמן, ימינה תקבל כ- 7 מנדטים – יבול זעום במיוחד, לאור הציפיות שאיילת שקד, שעמדה בראש הרשימה, תוביל אותה להישג משמעותי. באקט, שמסמל יותר מכל את הפיצול הכרוני בציונות הדתית, הודיעו כבר אמש בימינה על הכוונה להתפלג בכנסת הבאה לשתי סיעות: בראש הבית היהודי-האיחוד הלאומי יעמוד הרב רפי פרץ, ואילו בנט יחזור ויעמוד בראש הימין החדש. בנאום אמש בפני פעילי ימינה, אמרה שקד כי מדובר במילוי הבטחה שניתנה לבוחרים, אך הביעה את דעתה כי על הרשימה להישאר מאוחדת: "אני מאוד מאמינה בימינה". היא הוסיפה כי שתי הסיעות ימשיכו לשתף פעולה, וינהלו יחד את המשא ומתן הקואליציוני. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו באמת הייתה סיטואציה לא פשוטה, ואני חושבת ומקווה שעמדנו בה בגבורה". 

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:בחירות 2019עוצמה יהודיתימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה