חדשות בארץ

ליברמן: נצטרף רק לממשלת אחדות ליברלית, נדרוש לימודי ליבה לחרדים

בהצהרה לתקשורת בפתח ביתו, אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי ייכנס אך ורק לממשלת אחדות ליברלית רחבה, שתעביר את חוק הגיוס, תכניס לימודי ליבה בחינוך החרדי, תבטל את חוק המרכולים ותפעל להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ולנישואין אזרחיים. הוא הבהיר כי מבחינתו זו האופציה היחידה: "אין אופציה לפיזור הכנסת"

ליברמן, הלילה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן, הלילה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר הבוקר (רביעי) כי אינו מתכוון לסגת מהקו האנטי-חרדי בו נקט במערכת הבחירות. בהצהרה לתקשורת שנשא בפתח ביתו ביישוב נוקדים, אמר ליברמן: "אני חושב שהתמונה ברורה אחרי ספירת הקולות, מנדט לכאן או לשם לא ישנו את התמונה הכוללת. המסקנה ברורה: כל מה שאמרנו לאורך כל מערכת הבחירות מתממש. יש אופציה אחת ויחידה – ממשלת אחדות לאומית, ממשלה ליברלית רחבה. לא נצטרף לשום אופציה אחרת, מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת".

"לא נשב בממשלה עם המפלגה הערבית, זה אבסורד. האופציה של ממשלת ימין-חרדים לא קיימת. כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן ולנסות להתדיין ולהפעיל לחצים. צריך להתכנס למסלול אחד אפשרי. מכיוון שלאף אחד אין 61 ממליצים להקמת ממשלה צרה – לא יהיו 61 ממליצים על פיזור הכנסת, אין אופציה כזו".

בדבריו הקצרים מתח ליברמן ביקורת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "מאוד התאכזבתי מנאומו, לא שמעתי דברים ברורים. אני חוזר ואומר: לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש – כמו חוק גיוס בני ישיבות עם כל הנקודות והפסיקים". הוא הדגיש כי מבחינתו "תנאי סף לכניסה לממשלה הוא לימודי ליבה במסגרת החינוך החרדי. לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא על תחבורה ציבורית בשבת ולא על נישואין אזרחיים. אלו דברים ברורים, תנאי סף. עד שלא נשמע דברים ברוח זו, אין לי מה לדבר לא עם גנץ ולא עם נתניהו. לא אבזבז זמן על שיחות סרק".

ליברמן ציין כי לדעתו "המפתח כרגע הוא הנשיא. הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל מהסיבוב הקודם, להיות הדמות הדומיננטית, ואני מקווה שנשאיר את כל המסלולים הצדדיים בצד". בתשובה לשאלה האם יוכל לשבת בממשלה אחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "אין שום עניין פרסונלי. אנחנו לא פוסלים אף אחד. בליכוד ילדים גדולים, יודעים איך להסתדר. יש שם צמרת רחבה, אנחנו נכבד כל החלטה של הליכוד. לא פוסלים אף אחד".

"גם החרדים, אם הם יקבלו את התנאים שלנו – אז אהלן וסהלן", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "אנחנו רואים אחרת לגמרי את החזון של מדינת ישראל בעוד 40 שנה, אבל הם לא אויבים, לא גפני ולא ליצמן ולא אחרים. הם יריבים פוליטיים".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה