חדשות בארץ

החרדים צוהלים: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה"

המפלגות החרדיות חוגגות את שמירת כוחן, זאת לאחר שש"ס ויהדות התורה זכו במדגמים הערב ל-8 מנדטים, כל אחת. דרעי: לפני חצי שנה הקב"ה עשה אתנו חסד ומסקרים שלא עברנו את אחוז החסימה קיבלנו 7 מנדטים". גפני: "לא נופתע אם נקבל יותר. ראינו את העבודה הבלתי רגילה. תוצאות האמת של הפעם הקודמת היו שונות"

גפני (צילום: דוד כהן, פלאש 90)גפני (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

בעקבות המדגמים הערב (שלישי) המצביעים על כך שמפלגת ש"ס המשיכה לשמור על כוחה וזכתה ב-8 מנדטים, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע כי "אנחנו נמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו על הרכבת הממשלה".

"הייתה מערכת בחירות עם הסתה נוראה שגרמה לקרע בעם, אנחנו השתדלנו לתת מסרים של אהבה ורוחניות. אני אומר לכולם אנחנו בערב ראש השנה, אנחנו נשב במדינה הזאת יחד ואנחנו חייבים לשבת כולם בייחד ונתחיל לדבר כמו יהודים", אמר דרעי בנאומו. בפנייתו לתלמידי הישיבות הוסיף כי מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב שלום כהן, מסר כי "מחר כולם חוזרים לישיבות ללמוד ב'שטייגען' לקראת יום הדין".

את פתח נאומו הקדיש לבורא עולם: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון. לפני כחצי שנה התחלתי את הנאום שלי סיפרתי לכם שבאתי מביתו של גדול הדור מרן ראש הישיבה, אז אמרתי לכם שהוא אמר שהמדגמים נותנים 7 הוא אמר יהיה 8. עכשיו הוא אמר לי, אחרי שחשב הרבה, הוא אמר לי, 'אני מקווה שבעזרת השם העשירי יהיה קודש'".

"שאלו אותי בדרך לכאן למה ש"ס היחידה שעושה חגיגה, וכולם עושים חשבון נפש?", סיפר דרעי. "אני אגיד לך, רק ש"סניק יודע את התשובה, רק מי שהרגיש שמחקו אותנו במשך 6 שנים. ש"ס סיימה את תפקידה אמרו לנו. לפני חצי שנה הקב"ה עשה אתנו חסד ומסקרים שלא עברנו את אחוזש החסימה קיבלנו 7 מנדטים".

לסיום אמר דרעי, "והיום עם 3% יותר בהצבעה, עלינו בעשרות אלפי קולות חדשים. ולמרות שכנראה שמנדט שלם הלך לעוצמה יהודית ונזרק לפח. והיום ראש הממשלה לא השאיר אבן על אבן שלא הפך. עכשיו אריה צריך ביבי חזק".

יו"ר דגל התורה, משה גפני, שמפלגתו גם המשיכה לשמור על כוחה במספר דומה של מנדטים, אמר כי הוא "שמח שמבחינת היהדות החרדית הגענו ל-8 מנדטים". לנוכח העובדה כי על פי המדגמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו וגוש הימין בהובלתו לא זוכה ברוב המיוחל להרכבת הממשלה, גפני אמר כי רק "אם יש שינוי קטן במנדטים", נתניהו יזכה בשלטון, וכי במידה ולא "אנחנו נצטרך לשבת ולחשוב מה הלאה".

בריאיון לרדיו קול חי התייחס גפני לאפשרות של צירוף מפלגות מהאופוזיציה: "ברגע שאתה נמצא באופן משמעותי כנראה שאי אפשר לעשות דברים בלעדינו יש לנו עקרונות ואם הם יושמו – נשב, ואם לא – לא נשב. אנחנו לא נשב עם לפיד. אנחנו לא מזגזגים אמרנו שאנחנו הולכים עם נתניהו ולא נחליף אותו. להערכתי נתניהו לא ילך ללא החרדים כי הוא יאבד את המשענת שלו".

בעקבות התחזקותה של הרימה הערבית המשותפת שמוכתרת כרשימה השלישית בגודלה, גפני האשים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "איווט ליברמן נתן לאיימן עודה את המנדטים לערבים במתנה בגלל העלאת אחוז החסימה. עודה לא יכול להיות בקואליציה".

מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה ערך שיחות טלפוניות עם המפלגות החרדיות, שמצדן הבטיחו לו לתמוך בו. "אני על שיחתי עם ראש הממשלה לא נותן מידע", אמר יו"ר דגל התורה. "במערכת הבחירות ראינו שהתוצאות של היהדות החרדית הולכים להיות לטובה. אנחנו מקבלים 8 ולא נופתע אם נקבל יותר. ראינו את העבודה הבלתי רגילה. תוצאות האמת של הפעם הקודמת היו שונות".

בהתייחס להצהרות נגד כחול לבן ומנהיגה, בני גנץ, אמר גפני כי הוא לא מתחרט על שלא שמר איתם על מגעים: "אם היינו מפלגה פוליטית יש היגיון בכך. אנחנו מפלגה לא רק פוליטית אלה יש לנו עקרונות. מאז ומתמיד אנחנו אומרים שהולכים עם הימין מכיוון שהציבור המסורתי נמצא בימין. אפילו אם יש הפסד לפעמים זה לא בא בחשבון".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:חרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה