חדשות בארץ

המחנה הדמוקרטי: "דורשים להיות חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו"

יו"ר המחנה הדמוקרטי קרא למפלגת העבודה-גשר לחבור אליו וליצור יחד מפלגת שמאל גדולה. שפיר: "הצלנו את מחנה השמאל". גורם ברשימה על ברק: "החיבור אתו לא הביא כלום, אם כבר הוא הוריד – הקמפיין התנהל בדמותו של ברק, לא בדמותה של מרצ. הרשימה של ברק לא הביאה שום דבר ערכי בקמפיין, רק אנטי-ביבי ואנטי-כחול לבן"

מנהיגי המחנה הדמוקרטי (צילום: פלאש 90)מנהיגי המחנה הדמוקרטי (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר פרסום המדגמים הערב (שלישי) שהעניקו למפלגתו 5 מנדטים, יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, קרא למפלגת העבודה-גשר, שזכתה במספר דומה, לחבור אליו, זאת במטרה ליצור מפלגה אחת שתוכל להשפיע על כינונה של ממשלת מרכז-שמאל. "אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו, נעשה הכול כדי למנוע ממנו להמשיך לכהן כראש ממשלה", אמר הורוביץ בנאומו. "נדרוש להיות חלק מהקואליציה בכנסת הבאה נעמוד חזקים מול ניסיונות ההדתה והסיפוח – לא ניתן להרוס את החזון הציוני לא ניתן להפוך את ישראל לטורקיה".

"ההליכה שלנו יחד במסגרת אחת הייתה הדבר הנכון לעשותו", הוסיף מנהיג המחנה הדמוקרטי. "אנחנו בעיצומה של דרמה פוליטית גדולה מדינת ישראל יכולה וצריכה לשנות כיוון – נוצרה הזדמנות. אני קורא לגנץ להקים ממשלת שינוי ותקווה, לא עוד ממשלת ימין שתמשיך במדיניות נתניהו – אלא ממשלת שינוי אמיתית. המחנה הדמוקרטי רואה עצמה שותף משפיע בממשלה כזאת".

סתיו שפיר, מספר 2 ברשימה ושותפתו להנהגת הרשימה, אמרה בנאומה כי "הקמנו את המחנה הדמוקרטי מתוך תחושת אחריות כבדה וחשש שמחנה השמאל עומד לקרוס - וברור שהצלנו אותו". לפי שפיר, "הדרך להקמת אלטרנטיבה שלטונית עוד תגיע". היא הוסיפה כי "הציבור הישראלי הוא לא נתניהו, אלא ציבור שרוצה מדינה שיש בה שוויון, אחווה, וכזאת שתילחם עבורו גם בתקופות קשות. אנחנו צריכים לקום מחר בבוקר ולהתחיל לבנות את האלטרנטיבה".

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר וממנהיגי המחנה הדמוקרטי, אמר כי "נתוני המדגמים פחות טובים ממה שקיווינו, אך יותר טובים ממה שחששנו". לדבריו, "הדבר הברור הוא שמה שנדרש בשמאל הישראלי הוא איחוד כוחות כדי שיהיה משקל נגד לימין". ברק הדגיש כי "התוצאות מסמנות שלאף אחד מהצדדים לא יהיה קל להקים ממשלה, אבל זה גם מסמן שזה מתחילה להיות סוף דרכו של נתניהו כראש ממשלת ישראל".

עם פרסום המדגמים שמלמדים על הישג פעוט יחסית למה שציפו, גורם במרצ אמר ל'הארץ' כי החיבור עם ברק "לא הביא כלום, אם כבר הוא הוריד". לדבריו, "הקמפיין התנהל בדמותו של ברק, לא בדמותה של מרצ. הרשימה של ברק לא הביאה שום דבר ערכי בקמפיין, רק אנטי-ביבי ואנטי-כחול לבן".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:בחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה