חדשות בארץ

שביעות רצון בישראל ביתנו: "נדרוש ממשלת אחדות בלי החרדים"

בכירי ישראל ביתנו הביעו סיפוק מההישג המסתמן למפלגתם על פי מדגמי הערוצים השונים, והבהירו כי יתעקשו על הקמת ממשלת אחדות ללא המפלגות החרדיות: "זה מה שהעם רוצה"

ליברמן, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המדגמים שפורסמו הערב (שלישי) בערוצים השונים הקנו לישראל ביתנו הישג משמעותי – קפיצה מ- 5 מנדטים ל- 8 מנדטים, על פי הסקרים בחדשות 12 ובחדשות 13. בכאן חדשות זכתה המפלגה להישג מרשים אך יותר, עם 10 מנדטים. העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להשיג רוב של 61 – כאמור, על פי המדגמים – הופכת את ישראל ביתנו ללשון המאזניים.

חבר הכנסת עודד פורר אמר, כי בהתאם להתחייבותה לפני הבחירות, ישראל ביתנו תדרוש ממשלת אחדות שתכלול את כחול לבן, ישראל ביתנו והליכוד. בראיון לכאן חדשות אמר פורר: "אני מקווה שתוצאות האמת יאפשרו לנו לדחוף את שתי המפלגות הגדולות לממשלת אחדות שהציבור כל כך רוצה. הגיע הזמן לעשות זאת". הוא הוסיף כי ממשלה זו לא תכלול את המפלגות החרדיות. לדבריו, השאיפה היא להגיע להסכמות עם כחול לבן והליכוד על כך עוד לפני שלב ההגעה לנשיא: "המסר לליכוד ולכחול לבן הוא – ממשלת אחדות. זה מה שהעם רוצה".

חבר הכנסת אלי אבידר הבהיר אף הוא כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה צרה. בראיון לחדשות 12 אמר מספר 4 ברשימת ישראל, כי "ברור שישראל צריכה ממשלת אחדות רחבה". לדבריו, על הליכוד 'לזרום' עם הבחירה של העם: "מי שירצה אחדות – אנחנו נלך אתו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע לפני חצות למטה המפלגה, והודה למועמדים, לפעילים ולמצביעים. הוא הדגיש כי אין בכוונתו לחזור מהתחייבותו במהלך מערכת הבחירות: "לנו יש אך ורק אופציה אחת – ממשלה לאומית ליברלית רחבה, המורכבת מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. אני מתנצל אם אכזבתי חלק מהפרשנים".

ליברמן הבהיר כי הוא מצפה לשמוע מראשי המפלגות הגדולות הצהרה פומבית על התחייבותם להקים ממשלה רחבה: "אמרנו תמיד שממשלת אחדות אפשרית אך ורק במצבי חירום, ואני אומר לכל האזרחים: המצב מבחינה ביטחונית וכלכלית הוא מצב חירום, הרבה יותר ממה שחושבים. המדינה חייבת ממשלה רחבה, לא ממשלה שנלחמת על ההישרדות משבוע לשבוע, מהצבעת אי אמון אחת לאחרת. לא יעזרו שום הצעות ופיתויים. לא רוטציה, לא תיקים ולא תקציבים". הוא קרא לנשיא ראובן ריבלין לא לחכות לפרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות, ולהזמין בסוף השבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לשיחה בלתי פורמלית משותפת: "אין לנו זמן, צריך לעשות הכל במקביל".

ליברמן התייחס לאפשרות שכחול לבן והליכוד יקימו ממשלה בלעדיו: "גם אם יקימו ממשלת אחדות בלעדינו – זה עדיף מלדשדש ולדמם במשאים ומתנים בלתי פוסקים. כמובן שנשמח להיות חלק מממשלה כזו, אבל מבחינתנו עדיפה ממשלת אחדות מוריאציות שונות של ממשלות צרות".

(עודכן: 23:55)

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:ישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה