חדשות בארץ

חשד לזיופים: נסגרו שלוש קלפיות בכפר ירכא

משעות הבוקר התקבלו במשטרה תלונות נקודתיות, מרביתן בחשד לזיוף או התחזות במהלך הליך ההצבעה או עבירות אחרות על חוק הבחירות. נכון לשעה 14:00, אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 36.5%

(צילום: Aharon Krohn/Flash90)(צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

במשטרה התקבל בצהריים (שלישי) דיווח על חשד לזיופים בשלוש קלפיות בכפר ירכא שבגליל. על פי החשד, בוצע ניסיון להכניס מספר מעטפות לקלפי בבת אחת. על פי הנחיית יו"ר ועדת הבחירות האזורית, שלוש הקלפיות נסגרו עד לסיום הבירור. ברהט התקבל דיווח דומה, על מצביע שניסה לשלשל מספר מעטפות לקלפי. שוטרים הגיעו למקום, ועיכבו חשוד בניסיון להטיית הבחירות.

מוקדם יותר היום, נסגרה למשך זמן קצר קלפי באום אל-פחם בעקבות הפרת סדר, זאת לאחר שהתקבל דיווח במשטרה כי אחד המשקיפים בקלפי החל לצלם את האזרחים, ובמקום נוצרו התקהלות והמולה. הקלפי נפתחה מחדש בתוך זמן קצר, לאחר שהמשקיף הוצא ממנה על ידי השוטרים והוחלף, וההתקהלות פוזרה.

בקלפי בכפר כאוכב אבו אל-היג'א שבצפון, פנה מזכיר הקלפי לשוטר שהוצב במקום וטען בפניו כי חבר ועדת הקלפי צילם את פרוטוקול הקלפי בניגוד לחוק. החשוד, בן 20 ממרכז הארץ, עוכב לחקירה ומכשיר הטלפון שברשותו נתפס.

בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשד להתחזות לאחר בקלפי בכפר קאסם, עוכב לחקירה חשוד בן 40 תושב המקום.

צעיר כבן 17 עוכב לחקירה במשטרה, לאחר שהגיע לקלפי במרכז ירושלים, ככל הנראה במטרה להצביע, ועל פי החשד הזדהה באמצעות תעודת זהות שאינה שייכת לו.

מהמשטרה נמסר, כי ברחבי הארץ התקבלו מאז שעות הבוקר תלונות בעקבות מקרים נקודתיים, מרביתן בחשד לזיוף או התחזות במהלך הליך ההצבעה או עבירות אחרות על חוק הבחירות. כוחות גדולים, גלויים וסמויים, ולצדם אלפי מאבטחים וסדרנים, ממשיכים לפעול בריכוזי הקלפיות ובאזורים שמסביבם, כדי להגיב ולתת מענה לכל אירוע בו יש חשש לפגיעה בטוהר הבחירות, הפרת חוק הבחירות או הפרעה לסדר הציבורי: "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי לא תאפשר כל הפרת סדר או ביצוע עבירות על חוק הבחירות, ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד ביצוע עבירות אלו".

בתוך כך, על פי הנתונים המעודכנים שנמסרו מוועדת הבחירות המרכזית, נכון לשעה 14:00 עמד אחוז ההצבעה עמד על 36.5% מכלל בעלי זכות הבחירה, מעט יותר מאשר בבחירות הקודמות שנערכו בחודש אפריל, אז הצביעו עד לשעה זו 35.8%. בשעות הבוקר הגיע אחוז ההצבעה לרמה של 15% – נתון שכמוהו לא נרשם מאז 1984, הגבוה ב- 2% לעומת אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות. נכון לשעה זו, מסתמן כי עם סגירת הקלפיות יגיע אחוז ההצבעה לרמה הממוצעת של מערכות הבחירות האחרונות, שנעה בין 66 ל- 70 אחוזים.

(עודכן: 17:35)

תגיות:קלפיותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה