חדשות בארץ

דרמה: אחוז ההצבעה הגבוה ביותר מאז 1984

ועדת הבחירות מדווחת כי עד השעה 10:00 שיעור ההצבעה עומד על 15%. זהו שיעור ההצבעה הגבוה ביותר עד השעה הזו מאז הבחירות ב-1984. ריבלין למלצר: "ועדת הבחירות היא הוועדה הכי א-פוליטית שקיימת במדינת ישראל במשך כל הדורות"

(תמונת ארכיון: פלאש 90)(תמונת ארכיון: פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הבוקר (שלישי) כי עד השעה 10:00 הצביעו 15% מבעלי זכות ההצבעה, נתון השווה ל-956,856 מצביעים. זהו שיעור ההצבעה הגבוה ביותר עד השעה הזו מאז הבחירות ב-1984.

ביחס לחששות שהועלו לאורך קמפיין הבחירות מפני אחוז הצבעה נמוך, מדובר בנתון מפתיע במיוחד, שכן עובדה זו עשויה ללמד על מהפך דרמטי בסיומו של יום הבוחר. מדובר בעלייה של 2.1% מהבחירות באפריל. לשם השוואה, ב-1984 הצביעו 15.6% מהבוחרים עד לשעה 10:00, ובבחירות 2006 הצביעו רק 9.9% עד לשעה זו.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, עדכן את נשיא המדינה ראובן ריבלין בשיעור ההצבעה הגבוה. כאשר ברקע הטענות לזיופים, גיבה הנשיא את ועדת הבחירות: "אנחנו יודעים שיש על מי לסמוך, ועדת הבחירות היא הוועדה הכי א-פוליטית שקיימת במדינת ישראל במשך כל הדורות. זכיתי חמש פעמים להיות חבר בה". השופט מלצר השיב לו: "אנחנו מודים לך על הכבוד הגדול שהואלת לבוא ביום הגדול הזה, יום חגיגה לדמוקרטיה".

לאחר עיכובים בפתיחת מספר קלפיות, ועדת הבחירות הודיעה כי כל הקלפיות נפתחו, וכי פרסום תוצאות האמת צפויים להתעכב. "כל אדם שינסה לצלם בקלפי עלול לעבור עבירה פלילית", הדגישו בוועדה. לאחר סגירת הקלפיות תתועד ספירתם ב-3,000 קלפיות ברחבי הארץ.

ממשטרת ישראל נמסר כי עד כה לא נרשמו אירועים "חריגים", זאת למעט מקרים נקודתיים שטופלו על ידי הכוחות. לצד זאת, ועדת הקלפי באום אל פחם אולצה לסגור את המתחם לפרק זמן קצר, בעקבות אלימות שפרצה במקום לאחר שאחד המשקיפים בקלפי החל לצלם את המצביעים והוצא על ידי השוטרים שהוזעקו למקום.

עוד נמסר כי "כוחות משטרה גדולים, גלויים וסמויים, פועלים וימשיכו לפעול בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם לאורך היום כדי להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות, לשמור על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור וביטחונו".

מוקדם יותר הגיעו המועמדים לראשות הממשלה, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, ויריבו יו"ר כחול לבן בני גנץ, לקלפיות באזור מגוריהם, וקראו לאזרחים לצאת ולהצביע. "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד", אמר ראש הממשלה. "אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע כמו שאני ואשתי באנו להצביע".

גנץ אמר קודם הצבעתו כי "אנחנו שמחים לפתוח את הבוקר במהלך מאוד חשוב לדמוקרטיה הישראלית – הצבעה. אני קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם. נצליח להביא תקווה ונצליח להביא שינוי".

תגיות:הצבעהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה