חדשות בארץ

נתניהו וגנץ הצביעו: "קחו אחריות על מה שיקרה כאן"

המועמדים לראשות הממשלה קראו למצביעי ישראל לבוא בהמוניהם לקלפי ולהשפיע על עתידה של המדינה. נתניהו: "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד". גנץ: "קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם". ליברמן: "לא יהיו בחירות שלישיות, לא משנה אם יהיו 61 או לא". ליצמן: "יום גורלי וקריטי למדינת ישראל"

נתניהו, הבוקר (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)נתניהו, הבוקר (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)
אא

אזרחי ישראל החלו הבוקר (שלישי) במימוש זכותם הדמוקרטית, והגיעו להצביע בקלפיות בבחירות לכנסת ה-22. המועמדים לראשות הממשלה, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, ויריבו יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייצבו בקלפיות ודחקו במצביעים לצאת ולהצביע. "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד", אמר ראש הממשלה, שהצביע עם רעייתו שרה בקלפי הסמוכה לביתם בבית הספר "בית חינוך עירוני ג'" שבו התחנך נתניהו. "אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע כמו שאני ואשתי באנו להצביע".

מאוחר יותר הגיע גנץ, יחד עם רעייתו רויטל, להצביע בקלפי הסמוכה לביתם בבית הספר "נופים" בראש העין. "שיהיה לכולנו בהצלחה", אמר גנץ. מוקדם יותר אמר כי "אנחנו שמחים לפתוח את הבוקר במהלך מאוד חשוב לדמוקרטיה הישראלית – הצבעה. אני קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם. נצליח להביא תקווה ונצליח להביא שינוי".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר ממקום הצבעתו בבית הספר יפה נוף בירושלים: "בכל יום בחירות אני אומר 'יום בחירות שמח', וגם הפעם למרות שאנחנו מרבים בשמחות, יום בחירות שמח. זה יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית ויום חג לדמוקרטיה הישראלית. צריכים להבין, לא הנשיא ולא ראשי המפלגות הם שיקבעו איך תיראה הממשלה או מי יהיה ראש הממשלה. רק אתם, אתם הבוחרים תקבעו בהצבעתכם. לכן חשוב היום לומר - צריך להיות שותפים בדמוקרטיה, צריך להשפיע, צריך להצביע".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר בקלפי בנוקדים כי "לא יהיו בחירות שלישיות, לא משנה אם יהיו 61 או לא. לגבי הקמת ממשלה – אמרנו שאנחנו נתמוך בממשלה ליברלית רחבה. מול האתגרים שאנחנו ניצבים היום ישראל צריכה ממשלה רחבה ויציבה וזו רק ממשלת אחדות".

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הצהיר הבוקר כי "אנו ביום גורלי וקריטי למדינת ישראל".

במהלך הבוקר פעלה ועדת הבחירות המרכזית בהגברת הפיקוח על תעמולת בחירות. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, הוציא מניעה נגד מפלגת הליכוד שהפעילה בירושלים אוטו גלידה שחילק למצביעי המפלגה גלידות. צו דומה הוצא גם נגד כחול לבן שפעיליה קיימו צעדות תעמולה בתל אביב וירושלים, בליווי רמקולים וכרזות שקראו לעוברי אורח להצביע עבור המפלגה. מהומה התחוללה בקלפי בכפר קאסם, והמשטרה הוזעקה למקום.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה