חודש אלול 2023

איך נתכונן להמלכת ה’ 3,000 פעם? קבלו את עצתו הפרקטית של גדול הדור הקודם

"אני כשלעצמי מתחזק בחודש אלול בעניין מאה ברכות בכוונה", השיב הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל

אא

הרב דב יפה זצ"ל, משגיח בישיבת 'כפר חסידים', שלח את בנו לשאול את הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל באיזה ענין עליו להתחזק בימי אלול.

השיב לו הרב שלמה זלמן זצ"ל: "איני יודע מה עליו להתחזק, אך אני כשלעצמי מתחזק בחודש אלול בעניין מאה ברכות בכוונה, כיון שאמרו חז"ל על הפסוק (דברים י, יב) "ועתה ישראל' מה ה' אלקיך שואל מעמך כי אם ליראה" – "אל תקרי מה אלא מאה", הרי שהדרך לזכות ליראת ה', שתהא אצלי מילתא זוטרתא, הוא על ידי אמירת מאה ברכות".

הוסיף רבי שלמה זלמן והראה לאורחו באחד מספרי החסידות את הדברים הבאים: אמרו חז"ל: 'אמרו לפני מלכויות שתמליכוני עליכם', וידועים דברי האר"י שאמר שאין לומר וידוי בראש השנה שלא לעורר קטרוג ביום הדין. על אחת כמה וכמה אם יאמר האדם 'מלכויות' מן השפה ולחוץ, ללא כוונת הלב. והרי אמירת מלכויות הוא שאדם ממליך את הקב"ה על כל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, ולכן צריך שתהא האמירה בלב אמת.

"ואיך יזכה האדם לומר מלכויות בלב אמת?", שאל הרב שלמה זלמן והשיב: "לזאת עלינו להכין את נפשנו חודש לפני כן, והוא על ידי הקפדה על אמירת מאה ברכות בכוונה בכל יום, להמליך את הקב"ה עליו מאה פעמים ביום, ושם לב על מה שמוציא מפיו 'מלך העולם', כך אנו מקווים שיזכה לבוא לפני הקב"ה ביום ר"ה לומר מלכויות באמת, לאחר שכבר המליכו עליו 3,000 פעמים בחודש אלול.

האם רק טוב להודות להשם או שזו חובה להודות להשם? האם מותר לגרום לברכה שאינה צריכה בשביל חיוב מאה ברכות? צפו בסרטון המרתק:

להלכות מאה ברכות, לחצו כאן.

לעובדות נוספות על מאה ברכות, לחצו כאן.

"פנינים יקרים", משיעוריו הנפלאים של הג"ר מנשה ישראל רייזמאן, באדיבות אתר 'דרשו'.
תגיות:חודש אלולהרב שלמה זלמן אוירבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה